رفیق‌دوست: تولید خوراک دام سخت‌تر از موشک قاره‌پیما نیست

رفیق‌دوست گفت: آن‌هایی که امروز معتقد هستند ما به بن‌بست رسیدیم خود به بن‌بست رسیده‌اند. انقلاب همانند یک قطار بود و راننده‌ی این قطار، امام و امروز هم رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR، «محسن رفیق دوست» مسؤول‌ تدارکات‌ سپاه‌ و وزیر سپاه‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ و رئیس اسبق بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، در پاسخ به این سوال که "در چهلمین سال پیروزی انقلاب برخی این شبهه را مطرح می‌کنند که انقلاب به بن‌بست رسیده است؛ به نظر شما چقدر این جمله واقع‌گرایانه است؟" گفت: یکی از سران نهضت آزادی وقتی قبل از پیروزی انقلاب، مردم و جوانان همانند برگ درخت روی زمین می‌ریختند، نزد امام در پاریس رفت و گفت این امام آنجا نشسته و نمی‌داند چه اتفاقی می‌افتد. از زبان خود او شنیدم که می‌گفت به امام گفتم مردم همانند برگ درخت روی زمین می‌ریزند، امام گفت دولت این‌ها را نکُشد. گفتم به بن‌بست رسیدیم و امام فرمود تو به بن‌بست رسیدی و ملت به بن‌بست نرسیده است.

وی افزود: آن‌هایی که امروز معتقد هستند ما به بن‌بست رسیدیم خود به بن‌بست رسیده‌اند. انقلاب همانند یک قطار بود و راننده‌ی این قطار، امام و امروز هم رهبر معظم انقلاب است. این قطار به سمت مقصدش حرکت می‌کند. امام همه را سوار این قطار کرد. عده‌ای در مسیر دیدند نمی‌توانند با این قطار به مقصدش بیایند؛ شروع به دویدن در خلاف جهت حرکت قطار کردند. به انتهای قطار که رسیدند، دیدند چاره‌ای جز پیاده شدن ندارند؛ جبهه‌ی ملی‌ها، نهضت‌ آزادی‌ها و غیره از این قطار پیاده شدند. هنوز یک عده مانده‌اند که باید از این قطار پیاده شوند؛ آن‌هایی که معتقدند ما به بن‌بست رسیده‌ایم.

اهم اظهارات رفیق دوست به شرح زیر است:

* به چه بن‌بستی رسیده‌ایم که امروز دشمن ما از اینکه خط دفاعی ما به مدیترانه رسیده، از اینکه دامنه‌ی نفوذ ما تا مدیترانه پیش رفته، وحشت کرده است؟ کجا به بن‌بست رسیدیم؟ آن‌هایی به بن‌بست رسیده‌اند که اجازه نمی‌دهند مردم کار خود را انجام دهند. آن‌ها به بن‌بست رسیده‌اند چون کعبه‌ی آمال آن‌ها غرب و اروپا است و برخی‌شان حتی در پیدایش این وضعیتی که امروز داریم، علنی و غیرعلنی و مستقیم و غیرمستقیم مؤثر هستند و می‌خواهند فشار بیاورند و مردم را خسته کنند که آقا هم خسته شود.

*ما از مردم می‌خواستیم تا با ما همراهی کنند و در اقتصاد مشارکت کنند. من در زمان جنگ وقتی دیدم ارزِ موجودمان برای تولید مهمات کفاف نمی‌دهد و زمان هم نداریم که بتوانیم بخریم، تصمیم گرفتیم مهماتمان را در داخل و در حجم انبوه تولید کنیم.

*فرمایش اخیر رهبر انقلاب آب پاکی روی دست همه بود که ما با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم؛ اگر هم یک روزی بخواهیم مذاکره کنیم با ترامپ مذاکره نمی‌کنیم. خیلی‌ها از این فرمایش آقا خوششان نیامده است؛ اشکالی ندارد ولی ملت خوششان آمد. اگر آن‌ها همراه ملت شوند و به ملت بگویند این احتیاجات را داریم و دنیا هم به ما نمی‌دهد، پس خودتان بسازید و تولید کنید، مردم می‌توانند و خواهند ساخت.

*{تولید} خوراک دام سخت‌تر از موشک قاره‌پیما نیست؛ زحمت دارد، تبدیل سیستم دارد، باید مصرف آب را به یک‌دهم رساند تا تحقق یابد ولی شدنی است. پول نفت را بدهیم و خوراک دام بیاوریم که هنری نیست؛ اما پول نفت را بیاوریم و تبدیل به سیستم آبیاری مدرن کنیم و تبدیل به اصلاح خاک و روش‌ها کنیم، احتیاجات ما تأمین می‌شود.

60214219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 823361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    25 0
    شما که ماشالا در همه امور تخصص داری برو خوراک دام تولید کن تا ما بهت بگیم دستت درد نکنه. اقلا یک کاری هم برای مردم کردی نه برای جیب خودت
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    20 0
    بله انجام اصولی کار خیلی سخته
  • DE ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    22 0
    خب بیا تولید کن
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    10 0
    باید بودجه دامپزشکی 100برابر شه
  • Ahmad DE ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    21 0
    جناب آقای رفیق دوست این سوال خیلی از افراد جامعه است. شما پیش قدم شوید و با این همه امکانات بنیاد مستضعفان خوراک دام تولید کنید. فقط که نمی شود رانندگی کرد!