خاطره‌ای از حمید هوشنگی به روایت محسنیان‌راد/ ماجرای اخراج برادر کمال خرازی از ایرنا

خاطره‌ای جالب از حمید هوشنگی روزنامه‌نگار فقید را به روایت مهدی محسنیان‌راد بخوانید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمید هوشنگی، از پیشکسوتان روزنامه‌نگاری ایران و معاون اسبق خبر ایرنا در فاصله سال‌های ۵۹ تا ۶۴ روز گذشته پس از تحمل دوره‌ای بیماری درگذشت.

هوشنگی همانطور که دوستان و همکاران او گفتند یکی از آن‌هایی بود که اصل اخلاق حرفه‌ای را در زندگی حرفه‌ای او جاری بود.

مهدی محسنیان راد استاد دانشگاه و نظریه پرداز حوزه علوم ارتباطات در کتاب «در حسرت فهم درست» به روایت خاطره ای از این روزنامه نگار پیشکسوت پرداخته است که به شرح زیر است: «هوشنگی می‌نویسد: «سال‌های اولیه دهه ۶۰ وقتی سمت معاونت دکتر خرازی را داشتم،‌ هادی خرازی برادر کمال خرازی مدیرعامل ایرنا که دانشجو بود برای امرار معاش در خبرگزاری به صورت قراردادی استخدام و در شیفت شب مشغول کار شد. یک شب سرزده برای بازدید به اتاق خبر رفتم. دیدم که‌ هادی خرازی خواب است.

یادداشتی با این عبارت برای او گذاشتم: «هر وقت از خواب بیدار شدید با من تماس بگیرید». ساعت شش صبح ‌هادی خرازی از خواب بیدار و با دیدن یادداشت، با من تماس گرفت.... او را معادل دو روز حقوق جریمه کردم. وقتی نوبت شیفت بعدی کاری او رسید، دیگر انتظار مراجعه دوباره من را نداشت ولی دوباره حدود ساعت دو بامداد به اتاق خبر رفتم و با شگفتی دیدم که‌ هادی خواب است.»

خلاصه نوشته هوشنگی حاکی از آن است که این بار برادر رئیس سازمان را تنبیه شدیدتری کرده و دستور می‌دهد او را معادل ۱۰ روز حقوق جریمه کنند. گویا هادی به برادرش شکایت می‌کند و منتهی به آن می‌شود که دکتر خرازی از هوشنگی گلایه کند.

هوشنگی نیز در پاسخ به دکتر خرازی می‌گوید: «اتفاقاً من ملاحظه کردم وگرنه بایستی او را چون برادر شماست، اخراج می‌کردم». به هر حال هوشنگی کوتاه نمی‌آید و دقیقاً در شیفت سوم و در شرایطی که‌ هادی خرازی انتظار سه‌باره بازدید او را نداشته، به آنجا می‌رود و برای سومین بار هادی را غرق در خواب می‌بیند. تدبیری می‌اندیشد و در همان نیمه‌شب به منزل مدیرعامل تلفن می‌کند و از او می‌خواهد به ایرنا بیاید. در ادامه می‌نویسد: «وقتی با دکتر وارد اتاق خبر شدیم و ایشان از نزدیک دید که‌ هادی خواب است، با عصبانیت داد و فریاد به راه ‌انداخت و به هنگام خروج از اتاق، به من گفت او را اخراج کنم. فردا صبح حکم اخراج ‌هادی را که به امضای برادرش رسیده بود، به دست او دادم و ‌هادی برای همیشه ایرنا را ترک کرد.»»

۲۴۱۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 823448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    4 1
    روحش شاد. این آدمها واسه همین گوشه نشین میشن. چون قدرتمندان نمی تونن تحملشون کنن.