نیمی از مساکن احداثی آذربایجان‌غربی به زلزله‌زدگان کرمانشاه آماده تحویل است

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۱۵۲۰ واحد مسکونی شهری و روستایی مورد تعهد استان همزمان با سالروز زلزله کرمانشاه به بهره برداری می رسد و تا سال آینده باقی واحدها نیز تحویل زلزله‌زدگان خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمود بدلی در نشست خبری در مورد آخرین اقدامات انجام شده در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: از ۳۶۰۰ واحدی که سهم استان آذربایجان‌غربی برای احداث در کرمانشاه بود، ۱۵۲۰ واحد همزمان با سالروز زلزله کرمانشاه به بهره‌برداری خواهد رسید
وی ادامه داد: همچنین ۲۴۰۰ واحد تعمیری شهری و روستایی در کرمانشاه برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شده است که در این خصوص برای هر واحد شهری ۷۳ میلیون تومان با نرخ ۵درصد و برای هر واحد روستایی ۵۷ میلیون تومان با نرخ ۴درصد تسهیلات در نظر گرفته شده است.
وی افزود: تمامی واحدهای روستایی تا اواخر امسال و واحدهای شهری تا نیمه اول سال آینده به اتمام خواهد رسید.
بدلی درخصوص روند کند عملیات احداث واحدها هم گفت: به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی، نبود مصالح ساختمانی مرغوب درآن منطقه و همچنین نظارت شهرداری در شهرها، روند ساخت وساز در شهر با کندی روبرو شده با این حال تلاش داریم در اسرع زمان عملیات ساخت به پایان رسد.
کمتر از نیمی از واحدهای روستایی استان در برابر زلزله مقاومند
محبی معاون عمران و روستایی مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی هم گفت: ۲۷۰۰ روستا دارای سکنه با ۲۰۵۸ واحد روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد تنها ۳۰ درصد واحد ها در برابر زلزله مقاوم هستند.
وی افزود: باید تا سال۱۴۰۰، ۲۰۰۰ واحد روستایی استان را در مقابل زلزله مقاوم سازی کرد و از وقوع بحران پیشگیری کرد و در این خصوص ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای بازسازی و مقاوم سازی واحد های روستایی استان در اختیار روستاییان قرار می گیرد.
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 824243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =