شاخه جدا شده از طالبان: نشست مسکو دروغ بود

ایرنا نوشت: شاخه جدا شده از طالبان به رهبری ملأ عبدالمنان نیازی گفت: نشست اخیر مسکو در مورد صلح افغانستان دروغ بزرگی بود.

تنها دو روز بعد از برگزاری این نشست ملا نیازی رهبر شاخه جدا شده از طالبان گفت: نشست مسکو چیزی جز دروغ نسبت به دیگر نشست‌هایی که توسط دولت افغانستان برگزار کرده بود نیست، آن‌ها تنها مردم فقیر و سرکوب شده را فریب می‌دهند.
نصرالله استانکزی تحلیلگر سیاسی در همین زمینه گفت، هیات شورای عالی صلح افغانستان تنها به اصرار بقیه کشورها و بدون داشتن هرگونه اطلاعات ، سریعاً در نشست حضور پیدا می‌کند در صورتی که این هیات به هیچ وجه برای چنین نشستی آماده نبود.
به گفته منابع خبری، شورای عالی صلح افغانستان تنها دو روز قبل از برگزاری نشست صلح تصمیم به حضور هیات خود در این نشست گرفتند.
نجیب الله کابل سیاستمدار افغانستانی نیز براین باور است که هیات حضور یافته در نشست مسکو بسیار ضعیف بوده و حتی نمایندگان طالبان در این نشست افغانستان را به عنوان کشور مهاجم توصیف می‌کنند اما نماینده این کشور قادر به پاسخگویی نبود.
اما از طرف دیگر عبدالله بارکزهی نماینده شورای عالی صلح از تصمیم حضور در نشست مسکو دفاع می‌کند و می‌گوید، اگر در کشور افغانستان صلح و امنیت برقرار شود دیگر نیازی به حضور نظامی آمریکا در این کشور نیست و مردم افغانستان نیز دیگر محتاج کمک‌های آمریکا نیستند.
مقامات شورای عالی صلح افغانستان عنوان کردند، نشست مسکو به عنوان طرح بزرگی در راستای تحقق صلح در افغانستان است و این شورا نسبت به آغاز گفت گو مستقیم با طالبان بسیار خوش‌بین است.
در روز جمعه مورخ 18 آبان نشست صلح با حضور نمایندگان 11 کشور از جمله آمریکا و طالبان نسبت به بررسی چشم انداز صلح در افغانستان در پایتخت روسیه شهر مسکو برگزار شد.
هیاتی از شورای عالی صلح افغانستان نیز در این نشست شرکت کرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 824249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =