۲ نفر
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
رازی که درباره «بازی تاج و تخت» فاش شد

ایسنا نوشت: جرج آر.آر مارتین خالق مجموعه رمان‌های «ترانه یخ و آتش» فاش کرد که در آغاز گمان می‌کرده این اثر، یک داستان کوتاه بیشتر نباشد.

جرج آر.آر مارتین رمان‌نویس ۷۰ ساله آمریکایی درباره نوشتن مجموعه رمان‌های «ترانه یخ و آتش» که با نوشتن رمان «بازی تاج و تخت» آغاز شد، توضیح داد: زمانی که نوشتن را آغاز کردم نمی‌دانستم چه کار کنم و فکر می‌کردم این احتمالا یک داستان کوتاه باشد و به تدریج شروع به خلق و کاوش چند خانواده کردم تا در نهایت جهانی که آغاز کرده بودم، جان گرفت. همه این ها در ذهنم بود و نمی‌توانستم آن‌ها را بنویسم و بنابراین این یک تصمیم منطقی نبود اما نویسندگان کاملا موجودات منطقی نیستند!

او همچنین فاش کرد که علاوه بر نوشتن پنج داستان پسانگر درباره «بازی تاج وتخت»، مشغول نوشتن چندین داستان دیگر برای شبکه «HBO» نیز هست که البته در حال حاضر نمی‌تواند درباره آنها صحبت کند. 

جرج آر.آر. مارتین به عنوان نویسنده رمان‌های «ترانه یخ و آتش»، سال ۱۹۹۶ قرارداد نگارش سه‌ جلد از این مجموعه را امضا کرد و حالا که ۲۰ سال از آن زمان گذشته، او همچنان درگیر نگارش هفت‌جلدی پرفروشش است. پنجمین قسمت از این مجموعه رمان تخیلی سال ۲۰۱۱ به بازار آمد. 

مجموعه رمان مارتین بخش قابل توجهی از شهرت خود را به اقتباس تلویزیونی‌اش که «بازی تاج و تخت» نام دارد،‌ مدیون است. 

دیوید بنیوف و دی.بی. وایس کارگردانان این پروژه تلویزیونی هستند. این سریال روایت‌کننده‌ چندین خط داستانی از مجموعه رمان «ترانه یخ و آتش» است که داستان آن در قلمرو خیالی هفت پادشاهی «وستروس» می‌گذرد. «بازی تخت و تاج» راوی تاریخچه نبرد خشونت‌بار بین خانواده‌های اشرافی در آن سرزمین است که برای به دست آوردن تخت آهنین تلاش می‌کنند.

بازی تاج و تخت (۱۹۹۶) نزاع شاهان (۱۹۹۸) یورش شمشیرها (۲۰۰۰) ضیافتی برای کلاغ‌ها (۲۰۰۵) رقصی با اژدهایان (۲۰۱۱)، پنج رمانی هستند که تاکنون از مجموعه رمان «ترانه‌ یخ و آتش» منتشر شده است و  «بادهای زمستان» و «رویای بهار» دو رمان دیگر از این مجموعه هستند که هنوز منتشر نشده‌اند. 

۲۴۱۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 824322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =