موهبتی: مدیران با تجربه صحنه را خالی نکنند، مشاوره بدهند

موهبتی گفت: خیلی نمی‌شود گفت صرف جوان‌بودن در ایجاد تحولات اثر دارد ولی در هر کدام از کشورهای دنیا قانون یک سنی را برای کارکردن مشخص کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، ضرورت کادرسازی برای حوزه مدیریتی کشور بیش از هر زمانی احساس می شود. نمودار میانگین سن مدیران سال به سال سیر صعودی خود را حفظ می کند و این نشان می دهد که ورودی جوانان به این حوزه ناچیز است و در اکثر قریب به اتفاق انتصابات شاهد جابه جایی های مدیران بین دستگاه های حاکمیتی هستیم.

قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان با هدف جوان سازی کادر مدیریتی کشور در جلسه علنی سه شنبه ششم شهریورماه ۹۷ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۲۱ شهریورماه جاری به تایید شورای نگهبان رسید.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی شنبه ۲۴ شهریور ۹۷ طی نامه ای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را برای اجرا به رییس جمهوری ابلاغ کرد.

براساس این قانون بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی به استثنای روسای قوا، معاون اول رییس جمهوری، نواب رییس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزیران، نمایندگان مجلس و معاونان رییس جمهوری ممنوع است.

رییس جمهوری نیز این قانون را برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد و از اول مهرماه این قانون به اجرا گذاشته شد و بازنشستگان تا پایان آبان مهلت دارند، مسئولیت های خود را ترک کنند.

برهمین اساس ۱۹ آبان ١٤ تن از استانداران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان با عبدالرضا رحمانی فضلی جلسه خداحافظی داشتند و روز چهارشنبه ۴ استاندار جدید در جلسه هیات دولت انتخاب شدند. استاندار سیستان و بلوچستان از جمله این استانداران بود. او پیش از این مسئولیت فرمانداری مشهد و معاونت استاندار خراسان رضوی را برعهده داشت.

احمدعلی موهبتی در گفتگو با خبرآنلاین درباره مزایای قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: قانون مصوب مجلس شورای اسلامی باید اجرا شود. البته در دنیای امروز سه مدیر همیشه با هم کار می کنند، مدیر مجری برنامه ها، مدیر کارآموزی، مدیری که تجربه را منتقل می کند و نقش مشاور دارد.

وی افزود: امیدواریم اتفاق میمون و مبارک در حوزه های مدیریتی کشور بیفتد، البته خیلی نمی شود گفت حالا جوان بودن به صرف جوان بودن اثر دارد ولی در هر کدام از کشورهای دنیا قانون یک سنی را برای کار کردن مشخص کرده است.

استاندار جدید سیستان و بلوچستان یادآور شد: امیدواریم در شرایط فعلی آقایان استانداران و همه کسانی که در شرایط بازنشستگی هستند بازنشستگی شان دلیلی نباشد که صحنه را خالی کنند، حتما نیاز به تجربه آنها است و باید از تجربه آنها استفاده شود.

وی درباره میزان هماهنگی خود با خواسته ها و انتظارات بدنه رأی رئیس جمهور اظهار کرد: مسئولیت هایم نشان می دهد که چگونه کار انجام دادم، بررسی سوابق کاری من پاسخ این سئوال را مشخص می کند.

در پاسخ به اصلاح طلبانی که می گویند استانداران جدید با مشی سیاسی رأی دهندگان به رئیس جمهور فاصله دارند؟ گفت: سابقه ام روشن است، انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در ستاد آقای روحانی فعالیت داشتم، سال ۹۶ فرماندارو مجری انتخابات بودم بنابراین نمی توانستم فعالیت داشته باشم.

موهبتی یادآور شد: من یک سیاسی هستم، فعالیت سیاسی کردم به همین خاطر وقتی که دولت آقای احمدی نژاد روی کار آمد من از وزارت کشور رفتم و در شرکت عمران و بهسازی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی برای احیای بافت فرسوده و توانمندسازی حاشیه نشینی در شرق کشور فعالیت کردم.

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 824982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =