دلیل این همه جار و جنجال در فدراسیون فوتبال چیست؟

علی کفاشیان بعد از 50 سال کار مدیریتی که به قول خودش فقط 14 سال است به عنوان یک بازنشسته به کار ادامه می دهد، بهتر از همه ما قوانین مجمع را می داند و این اساسنامه را از روز نخست نگارش آن یاد گرفته و زیر و بمش را می داند.

میثم بهرامی: «هیچ تقابلی با قانون نداریم. ریشه مشکلات به وجود آمده امروز در کم کاری های دیروز است. هیات رییسه فدراسیون فوتبال پس از تصمیم وزیر ورزش صادقانه و خاضعانه اقدام خود را انجام خواهند داد.» این جدیدترین جمله علی کفاشیان است درباره ماجرای بازنشستگی. مرد شماره دوی فدراسیون فوتبال جمله ای گفته که در خوش بینانه ترین حالت اگر باور داشته باشیم آنها  کاملا صداقت دارند هم باز گزک دست فرصت طلبان می دهد تا فوتبال ملی ایران را تعلیق کنند.

علی کفاشیان بعد از 50 سال کار مدیریتی که به قول خودش فقط 14 سال است به عنوان یک بازنشسته به کار ادامه می دهد، بهتر از همه ما قوانین مجمع را می داند و این اساسنامه را از روز نخست نگارش آن یاد گرفته و زیر و بمش را می داند.

او اگر به عنوان یک دلسوز این ها را می گوید چرا پس مثل یک انسان دوستدار میهن بر اساس قوانین منطبق بر اساسنامه عمل نمی کند.

الان بر اساس قانون جدید کشور این موسسه غیر دولتی (فدراسیون فوتبال) که از همان ابتدا هم برایش نوشته نشده خصوصی و اتفاقا اشاره شده بر اساس قوانین و مقررات مربوطه فعالیت می کند، باید مشمول قانون بازنشستگی کشوری شود و در این مورد همه نهادهای قانون‌گذار صراحتا نظرشان را اعلام کرده اند. هم کفاشیان و هم تاج و هم باقی دوستان بازنشسته شان می دانند که از روز اجرای قانون در صورت عدم حل قانونی مشکل شان ، هر امضایی از آنها به عنوان دخل و تصرف در اموال دولتی است و مجازاتی سنگین در قانون دارد.

این دیگر نیاز به اعلام نظر وزارت ورزش که طبق اساسنامه عضوی از مجمع فدراسیون فوتبال است ندارد!

شما می خواهید در این باره نظر صریح بگیرید ؟ بسم الله ! به درخواست هیات رئیسه در عرض کمتر از 72 ساعت جلسه فوق العاده درباره این قانون را به اعضا اعلام کنید ، تصمیمی که البته باید خیلی پیشتر به دنبالش می رفتید تا به امروز نرسید. یعنی 21 روز قبل اگر چنین مجمعی را درخواست کرده بودید، حتما امروز تکلیف تان با قانون مشخص بود.

حالا هم دیر نیست درخواست مجمع فوق العاده کنید و استعلام های مورد نظر از نهادهای قانون گذاری در اختیار اعضای مجمع قرار بگیرد و آن وقت اعضای مجمع تصمیم بگیرند چه اتفاقی برای فوتبال ایران بیفتد. اینکه آیا با ایجاد اصلاحات اساسنامه ای، فدراسیون اعلام استقلال کند و پای این خواسته بایستد یا نظر مشورتی شان به دوستان بازنشسته ، اعلام استعفا و تمکین از قوانین داخلی باشد.

دیگر این قدر نیاز به هیاهو و جار و جنجال هم ندارد. همان طور که در فدراسیون کشتی، دوستان رسول خادم پس از جدایی او هم کار را با حمید بنی تمیم و رضا لایق پیش می برند که نزدیک ترین ها از نظر خط فکری به رئیس پیشین هستند و وزارت ورزش هم نخواست یا اصلا نتوانست به خاطر حساسیت های مجلس اصلا در این زمینه ورودی داشته باشد.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 824989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    1 0
    کی گفته که کفاشیان مرد شماره دوی فدراسیون است ؟ تاج در این سالها همواره نقش مدودیف و کفاشیان در این سالها نقش پوتین را ایفاء نموده است .
  • NL ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    2 0
    اگر تاج و مخصوصاً کفاشیان مدیرانی افتخاری و مجانی ! هستند و بابت ماندن در فدراسیون ریالی نمی گیرند , پس آقازاده های آنها با داشتن پدرانی بازنشسته با چندرقاز حقوق کارمندی چطور در دوبی عشق و حال دنیا را می کنند ؟!