مصاحبه رئیس فیفا و فردوسی‌پور لو رفت/ اینفانتینو: دخالت شخص‌ثالث باعث تعلیق فوتبال می‌شود

رییس فیفا در گفت و گویی با عادل فردوسی پور در خصوص تعلیق فوتبال ایران سخنان مهمی را به زبان آورد که اجازه پخش نگرفته است.

به گزارش "ورزش‌سه"، تعلیق فوتبال ایران؛ زلزله‌ای ترسناک که بعد از جام جهانی 2006 بر سر فوتبال ایران آوار شد و تبعات زیادی برای فوتبال ما داشت. درست بعد از جام جهانی آلمان با تصمیم محمد علی‌آبادی، رییس وقت سازمان تربیت بدنی محمد دادکان از کار برکنار شد و همین دلیلی شد که فیفا به علت دخالت نهاد دولتی در تصمیمات فوتبال، ایران را تعلیق کرد.

اتفاقی که باعث شد کمیته‌ای به عنوان کمیته انتقال با ریاست کیومرث هاشمی روی کار آید و با تدوین اساسنامه‌ای مستقل و تصویب آن توسط هیئت دولت فوتبال ایران را از تعلیق نجات دهد. حالا دوباره تاریخ در حال تکرار است؛ با تصویب و اجرای قانون منع فعالیت بازنشستگان در ارگان‌های دولتی، فشارها برای برکناری تاج و معاونین وی افزایش یافته است. موضوعی که باعث شد کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار بیانیه آن را محکوم و دولت ایران را از دخالت در امور جاری این ورزش منع کند و فدراسیون فوتبال را به عنوان نهادی غیر دولتی به رسمیت بشناسد.

در این میان اینفانتینو، رییس فیفا که برای تماشای فینال لیگ قهرمانان آسیا به ایران سفر کرده بود گفت و گویی مهم حول محور اتفاقات اخیر و احتمال تعلیق فوتبال ایران با عادل فردوسی ‌پور انجام داد. صحبتی که تا به الان اجازه پخش نگرفته و به احتمال فراوان در ادامه هم پخش نخواهد شد.

در این گفت و گو مجری سرشناس فوتبال ایران به رییس فیفا گفته است که دولت ایران در اجرای این قانون هیچ نقشی ندارد و همه چیز بر عهده پارلمان (مجلس شورای اسلامی) است. با این حال احتمال تعلیق فوتبال ایران وجود دارد؟

اینفانتینو در جواب سوال مهم فردوسی‌پور می‌گوید:

برای فیفا هیچ تفاوتی ندارد؛ این دخالت شخص یا نهاد ثالث است و می‌تواند به سرعت باعث تعلیق فوتبال ایران و محرومیت آن‌ها از حضور در جام ملت‌های آسیا و انتخابی جام جهانی 2022 قطر شود. ما از تمامی اتفاقات و تحرکات داخل ایران با خبر هستیم و آن را با دقت رصد می‌کنیم.

با این پاسخ از سوی بالاترین فرد اجرایی در فوتبال جهان به این حقیقت پی می‌بریم که اتخاذ تصمیمات عجولانه و بدون فکر از سوی مسئولان ذی ربط این حوزه باعث تعلیق و محرومیت فوتبال ایران خواهد شد. اتفاقی که شانس قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا را صفر و حضور در جام جهانی قطر را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد. درست به مانند فوتبال کویت که در چند سال اخیر روند رو به رشدی را طی می‌کرد اما پس از دخالت شورای ملی ورزش این کشور در تصمیمات فوتبالی راه تعلیق را در پیش گرفت و از حضور در جام ملت‌های آسیا، مقدماتی جام جهانی و حتی لیگ قهرمانان آسیا محروم شد.

هم‌چنین مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به دنبال دریافت نسخه کامل این مصاحبه و انتشار آن در فضای مجازی هستند. موضوعی تا به الان موفق به اجرای آن نشده و در تلاش برای رفع موانع موجود هستند.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 825012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    2 2
    من اصلا نمیفهمم چه اصراریه که یه مدیری که اینهمه موفق بوده رو با یه قانون من دراوردی برداشت و احتمال این حجم عواقب رو به جون خرید ... عاقلانه که نیست هیچ واقعا مسخرست... مگه رییس رووسای فیفا و یوفا و... محدودیت سنی دارن؟
  • علی CA ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    1 0
    در کشور های غربی کسی که خودرا بازنشسته اعلام و حقوق بازنشستگی می گیرد نمی تواند از یک منبع دیگری حقوق دریافت کند فیفا هم قطعا مطلع است . این جو را خود عزیزان ایجاد کرده اند
  • NL ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    0 0
    حتی کویت از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شد ؟! حال شما خوب است ؟! کشورهایی مثل عراق و بحرین و کویت فوتبال آماتوری دارند و حق حضور در لیگ قهرمانان آسیا را ندارند و نهایتش می توانند مانند عراق و اردن و سوریه در ای . اف . سی کاپ ( معادل همان جام در جام دو دهه پیش آسیا ) شرکت کند .