مدیر استقلالی: پرسپولیس ابر و باد و مه و خورشید و فلک را داشت اما دوم شد

مدیرعامل پیشین استقلال کسب عنوان نایب‌قهرمانی پرسپولیس را سقف فوتبال باشگاهی کشورمان می‌داند و معتقد است با این شرایط، آینده خطرناکی را برای فوتبال باشگاهی‌مان متصور هستیم.

روزنامه خبرورزشی نوشت‌: سیدکاظم اولیایی که در سمت مدیریت باشگاه استقلال دومین و آخرین عنوان قهرمانی این باشگاه در قاره آسیا را کسب کرد، می‌گوید حال نظام باشگاهداری در ایران اصلاً خوب نیست. او در همین‌باره گفت: زمانی که استقلال دومین ستاره را دریافت کرد، در ایران و آسیا پرافتخارترین تیم باشگاهی بود ولی الان پرسپولیس در حالی به عنوان دومی دست یافته که در آسیا هشتمین باشگاه برتر محسوب می‌شود. این در حالی است که تیم ملی‌مان در قاره آسیا تیم اول است و در رنکینگ فیفا تیم سی‌ام. پس یعنی این پتانسیل وجود دارد که در رده اولی باشگاهی آسیا هم بایستیم ولی وقتی به لیگ قهرمانان می‌رسیم می‌بینیم که ما رو به افولیم و ژاپنی‌ها رو به صعود.

اولیایی درباره دلیل این اتفاق و نقش دولت در این‌باره می‌گوید: با تفکر گلچین کردن نفرات اول و دوم در نهایت راه به اینجا ختم می‌شود. ما یا باشگاهداری را نمی‌شناسیم یا نمی‌خواهیم بشناسیم. دولت باشگاه‌های سطح بالای کشور را فریز کرده و در اختیار خودش گرفته است و هر زمان هم بخش خصوصی وارد گود می‌شود به آن‌ها به چشم رقیب نگاه کرده و با واریز بودجه بی‌حساب به خزانه باشگاه‌هایش علاوه بر بالا رفتن هزینه‌های باشگاهداری، گران‌شدن قیمت قرارداد بازیکنان و مسائلی از این دست رقابت بین بخش خصوصی و دولتی را به شکل علنی نابرابر بالا می‌برد و در نهایت منجر به خروج سرمایه‌گذاران از گردونه رقابت می‌شود و مثلا وقتی بادران، اکسین، گهر درود، استیل‌آذین و امثالهم وارد می‌شوند دولت بال و پرشان را می‌چیند.

مدیرعامل اسبق استقلال ادامه داد: این وضعیتی است که مسئولان ورزش با دست خودشان ایجاد کرده‌اند. پرسپولیس در بهترین دوران تاریخی‌اش از نظر ثبات سرمربی‌گری، واریز بیشترین کمک مالی از سوی دولت به حساب باشگاه برای برطرف شدن مشکلات، کمک به رفع مشکلات تعلیق پرسپولیس از رأس دولت، هماهنگی بین بازیکنان، وجود ستاره‌های سرشناس در تیم و خیلی فاکتورهای دیگر این فرصت را داشت که قهرمان آسیا شود ولی نشد.

بخش‌های دیگر صحبت‌های کاظم اولیایی درباره شرایط فنی پرسپولیس و شخص برانکو را اینجا بخوانید.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 825024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    45 25
    مشخصه ایشون اصلاً فوتبال رو دنبال نمیکنن. پرسپولیس در بدترین شرایط خودش قرار داشت. دو نیم فصل محرومیت نقل و انتقالاتی و کلی خروجی باب فقر مالی! دیگه از این بدتر هم میشه؟
  • محمدرضا IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    14 38
    متاسفانه فعلا یه لنگی در راس اموره و این حرفا خریدار نداره.
  • FR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    27 11
    البته چشم بزرگان تنگه و ایشان ندیدند که پرسپولیس همه چیز داشت ولی بازیکن نداشت
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    30 24
    پیر مرد عینکت رو صاف بزن تا همه چیزو برعکس نبینی . شما استقلالی ها کم آوردید زدید به جاده خاکی
  • احمدیان6 IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    27 16
    شما هم 20بازیکن جدید خریده بودید ولی هیچم شدید ولی پرسپولیس با دست خالی دوم شد.(.
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    31 8
    لامصب منطق از سر و روش میباره
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    37 10
    یعنی کار استقلالی ها شده گفتن ابرو باد....اره واسه همین ژاپن تا ایران ۵ روز طول کشید.کدوم حمایت؟
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      5 8
      تو این پنج روز اردو بودین عزیزم
  • علی اصغر IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    29 6
    خیلی جالبه نایب قهرمانی پرسپولیس با محرومیت و مصدومیت و اینهمه مشکلات، اینقدر برای دوستان کوچک و بزرگ استقلالی سنگین و غیرقابل هضم بوده که کلا در حال تحریف همه چی هستند... فقط همین یک جمله با وجود کمک به رفع تعلیق پرسپولیس از سوی دولت و ستاره های سرشناس در تیم باز هم دوم شدند، خودش گویای همه چی هست!!
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    17 4
    حالت خوب نیست
  • محسن IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    19 2
    طرفدار پرسپولیس هستم .ولی افراطی نه .چند روز از فینال آسیا میگذره و سایت های مختلف رو چرخ میزنم هر وقت به یه بخش ورزشی میرم همش یه ابی داره غر میزنه که چنان شده بمان شده اهل کری هم نیستم ولی وقتی بزگترای ورزش اینجوری حرف میزنن بایدم دو تا جون اردبیلی بابت کری همدیگرو بکشن تو سایت خودتون خوندم......
  • آنتی کیسه IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    21 27
    درسته که پرسپولیس کبیر ابر و باد و مه و خورشید و فلک را داشت و در جام قهرمانان آسیا دوم شد ولی حریفانمان از نپال و اندونزی و جام چهار جانبه و مافیای آسیایی نبود.
  • رضا US ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    27 19
    فقط ۲۳ بازیکن برای این فصل اسقلال گرفته ولی پرسپولیس با دو پنجره بسته دوم شده اگر شما هم به فینال میرسدید وحمایت نمی شدید اونوقت ادعا می کردید ولی حسادت و بغض و...
    • آنتی لنگ IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      21 10
      یعنی باید بسته بودن پنجره انتقال پرسپولیسم استقلالیها جواب بدن روزی که دودوزه بازی میکردید باید میفهمیدید قوانین فیفا مثل ایران نیست که بشه دورش زد و دولت حمایتتون کنه
  • مصطفی IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    15 2
    دلیل شکست پرسپولیس در مسافرت زیاد بین تهران وژا پن یعنی یکبار رفتند و سه روز بعد مسا بقه دادند و برگشتنددبی و بعد تهران ولی ژا پن بدون خستگی وبدون مسافرت در ژاپن با پرسپولیس مسابقه داد وبا یک پرواز چارتر کناز ورزشگاه ازادی فرود امدند وبدون خستگی وفقط با یک مسا فرت به تهران امدند ومسابقه داد ند و پرس پولیس خسته نتوانست حریف انها بشود از فدراسیون و با شگاه انتظارمیرود مواظب این مسا فتها وفا صله بین دو مسا بقه باشند ونگذارند به تیم های ایرانی اجهاف شود.
  • 666666 IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    17 3
    کاشکی قبل از شروع بیانات این آقا ازش سوال میکردید تیم پاس الان دقیقا کجاست؟؟؟بعدش دیگه نطق ش کور میشد راجع به یه باشگاه بزرگ مثل پرسپولیس اظهارنظر نمیکرد
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    1 17
    اون سالهایی که بازیکن داشتید را هم دیدیم. خخخخ