همایش ارتقای ایمنی راکبین موتور سوار در چگنی/ حضور ۱۰۰ متور سوار در همایش

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان درهمایش ارتقا ایمنی راکبین موتور سوار گفت: طرح ارتقاء ایمنی عبور و مرور راکبین موتورسیکلت با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، دانشگاه علوم پزشکی، پلیس، سازمان امداد و نجات و شورای ترافیک استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، عباس شرفی گفت : طرح ارتقاء ایمنی عبور و مرور راکبین موتورسیکلت استان لرستان در روستای چم‌پلک بخش شاهیوند شهرستان دوره چگنی اجرا شد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در این همایش گفت: طرح ارتقاء ایمنی عبور و مرور راکبین موتورسیکلت با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، دانشگاه علوم پزشکی، پلیس، سازمان امداد و نجات و شورای ترافیک استان اجرا می‌شود.

وی با  قدردانی ویژه از حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان دوره چگنی گفت: توزیع نمادین کلاه و لوازم ایمنی به راکبین موتورسیکلت یکی از اهداف این طرح است اما هدف اصلی نیست که سالیانه اعتباری را به تهیه و توزیع این اقلام تخصیص دهیم هدف متولیان ایمنی در بخش سخت‌افزاری ایمن‌سازی جاده، امداد و نجات و درمان حادثه‌دیدگان و هماهنگی و مدیریت مقوله ایمنی است و در کنار کار سخت‌افزاری، فرهنگسازی رانندگی ایمن را دنبال می‌کنیم که در این رابطه جا دارد از همکاری رسانه‌ها و صداوسیما قدردانی نماییم.

اعتبارات محدود راهداری لرستان و نگهداری راهها

شرفی با بیان اینکه اعتبارات استان برای نگه‌داری و ایمنی هشت هزار کیلومتر راه بسیار محدود است، تصریح کرد: عامل اصلی بیش از  ۷۰درصد تصادفات، انسان است بنابراین باید با کار فرهنگی زمینه کاهش سوانح را فراهم کرد.

وی حضور ادوات کشاورزی فاقد تجهیزات ایمنی در جاده‌های روستایی را بسیار خطرناک دانست و خطاب به راکبین موتورسیکلت گفت: موتورسیکلت‌های بدون لوازم ایمنی هم برای خود و هم دیگران خطر دارند پس با رعایت قوانین و سرعت مجاز، هم سلامت خود را حفظ کنید و هم برای دیگران الگو باشید این حرکت مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: در شش ماهه امسال ۱۰۰ هزار تن آسفالت در استان پخش و بیش ۳۰هزار عدد علائم و تابلوهای اطلاعاتی، هشداری و ایمنی در محورهای مختلف نصب گردیده است اما متاسفانه عده‌ای نامعدود اقدام به تخریب علائم می‌کنند که از مردم تقاضا داریم در حفظ و نگهداری راه‌ها و علائم جاده‌ای همراهی کنند و افراد مخرب را به مراجع ذیربط معرفی نمایند.

حجت‌الاسلام سوری امام جمعه، قدرت‌اله ترابی‌نژاد فرماندار دوره چگنی و سرهنگ دالوند جانشین پلیس راه استان نیز هر یک در این جلسه به بیان نکات دینی، فرهنگی و  آموزشی در رابطه با مقوله ایمنی پرداختند.

بنا به گفته فرماندار چگنی و تایید جانشین پلیس راه استان، بیش از ۸۰ درصد راکبین موتورسیکلت شهرستان چگنی فاقد گواهینامه هستند که می‌طلبد دستگاه‌های متولی توجه بیشتری در بحث آموزش داشته باشند.

اهدا کلا ایمنی بصورت نمادین به موتور سواران

در این همایش که به همت اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در مسجد روستای چم‌پلک بخش شاهیوند برگزار شد، دبیر شورای ترافیک؛ معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر؛ معاون حمل و نقل؛ روسای ادارات ایمنی و ترافیک؛ ایمنی و حریم و مدیر روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان و جمعی از مدیران محلی شهرستان دوره چگنی حضور داشتند.

در پایان ضمن اهداء نمادین کلاه ایمنی به راکبین موتورسیکلت، مانور ایمنی با حضور بیش از یکصد موتورسوار برگزار شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 825107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =