دامنه ترور به جامعه هنرمندان افغانستان هم رسید

ایرنا نوشت: پرونده های ترور افراد مختلفی از اقشار گوناگون جامعه در افغانستان باز است و در حالی که هنوز عامل و انگیزه های اغلب آنها مشخص نشده دامنه این آتش به جامعه هنرمندان رسید و یکی از هنرپیشگان این کشور به دست افراد مسلح ناشناس کشته شد.

مقامات محلی استان بلخ در شمال افغانستان روز شنبه به رسانه ها خبر دادند که «قدس فرهمند» عصر جمعه در شهرستان «خلم» این استان هدف حمله قرار گرفته و با اصابت پنج گلوله کشته شده است.

تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این قتل را برعهده نگرفته است و پلیس استان بلخ هم گفته است که تلاش هایش را برای یافتن عاملان این ترور آغاز کرده است.
در اخبار منتشره آمده است که فرهمند همراه با جمعی از هنرمندان برای اجرای نمایش به خلم سفر کرده بود.

حدود سه سال قبل گروه تروریستی طالبان دو تن از هنرمندان محلی را در استان غزنی ربودند و یکی را در برابر دریافت پول آزاد کردند و دیگری را کشتند.
امروز همچنین از استان فراه خبر رسیده است که در پی تشدید ناامنی ها در این استان و افزایش حملات طالبان، « فضل احمد شیرزاد» فرمانده پلیس این استان از کار برکنار شده و هنوز مقامات رسمی این کشور خبر را رد یا تایید نکرده اند.
اداره امنیت ملی افغانستان نیز امروز شنبه اعلام کرد که «بهاول» به اسم مستعار «ایوبی» یکی از تسهیل کنندگان سلاح و مهمات گروه تروریستی طالبان در استان «پکتیکا» در جنوب این کشور دستگیر شد.
این اداره با فرستادن اطلاعیه ای به ایرنا نوشته است که از نزد وی 179 قبضه سلاح سبک از شهرستان «سروبی» استان پکتیکا بدست آمده است.
یک تن از نیروهای پلیس از شهرستان «جاغوری» استان «غزنی» به ایرنا گفت که نیروهای دولتی با سلاح های سنگین و تانک، عملیات پاکسازی منطقه را از گروه طالبان آغاز کرده اند.
وی که نخواست نامش ذکر شود گفت که عملیات از صبح امروز از سه مسیر آغاز شده و به دلیل مین گذاری طالبان در مسیر روند عملیات به آهستگی اما پیوسته پیش می رود.
امروز همچنین مسئولان در فرماندهی پلیس شهر هرات اعلام کردند که در نتیجه درگیری بین نیروهای امنیتی دولت افغانستان و تروریستها، یک‌ تروریست کشته و دو تن دیگر از آنها بازداشت شدند.

«امین‌الله امرخیل» فرمانده پلیس هرات گفته که این تروریست ها قصد داشتند که دو افسر ارتش را در منطقه «پل پشتون» مربوط شهرستان «گذره» ترور کنند که با رسیدن نیروهای پلیس به منطقه درگیر و در نهایت تیم تروریست ها منهدم شده است.
به گفته امرخیل افراد بازداشت شده به جرم خویش مبنی بر قصد ترور و سرقت‌ سلاح اعتراف کرده اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 825651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =