بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور در سنندج برگزار می‌شود

پانزدهمین یادواره عارف نامی کُرد سید بهاء الدین شمس قریشی و بزرگترین مولودی خوانی کشور، سه شنبه 29 آبان ماه 97 مصادف با 12 ربیع الاول 1440 از ساعت 19:30 در صحن جدید مسجد جامع سنندج برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان در گفت‌وگو با خبرآنلاین، اظهار کرد: یادواره خالق مولودنامه مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی محوری ترین برنامه هفته وحدت در استان کردستان است که از سال 84 تاکنون هرساله توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در ایام هفته وحدت برگزار می شود و امروز به عنوان بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور شناخته شده است.

امین مرادی، کردستان را مهد عرفان و مردم کردستان را از عاشقان و اردتمندان پیامبر اعظم اسلام (ص)عنوان کرد و افزود: اولین دوره‌ای که در سال 84 یادوراه شمس قریشی برگزار شد شاهد حضور 200 نفر در مراسم بودیم اما در دوره چهاردهم بالغ بر 20 هزار نفر از برگزاری این مراسم مردمی استقبال کردند و به نوعی با پوشش های خوب رسانه ملی و اصحاب رسانه این شور و اشتیاق به عنوان بزرگترین مراسم مولودی خوانی در کشور ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مسئولین ارشد استان به صورت ویژه پیگیر برگزاری این مراسم هستند که لازم است از راهنمایی‌ها و حضور همیشگی نماینده ولی فقیه در کردستان در تمامی دوره‌های برگزار شده به صورت ویژه قدردانی کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 825733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =