سفارت ایران در کابل به گزارش موسسه آمریکایی واکنش نشان داد

ایرنا نوشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با انتشار اطلاعیه ای گزارش موسسه مطالعات خاورمیانه واشنگتن در مورد نقش جمهوری اسلامی ایران در شکل ‌گیری، فعالیت و آینده لشگر فاطمیون را متناقض و پر از ابهام دانسته و آن را رد کرده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران روز شنبه اعلام کرد که در 24 آبان 1397 موسسه مطالعات راهبردی افغانستان گزارش موسسه مطالعات خاورمیانه را در معرض بررسی و تبلیغ گذاشت که بر پایه برخی گزاره‌های درست، استدلال‌های متناقض، تردیدها و ابهامات و در موارد متعددی بر مبنای مبالغه و اغراق تنظیم و منتشر شده است.
در اطلاعیه سفارت ایران در کابل آمده است: به نظر می ‌رسد که در بخش‌های مختلف این گزارش، تلاش ‌های عامدانه ‌ای صورت گرفته تا پروژه ایران‌هراسی در افغانستان به صورت پررنگ تعقیب و بخشی از جامعه افغانستان نیز در همین رابطه به شکلی غیرمنصفانه مورد انواع انتقادات و اتهامات قرار گیرند.


سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با رد اتهامات مطرح شده در این گزارش که ناشی از سطحی ‌نگری و غیرمستند بودن آن است، تاکید کرده است که اهداف بدخواهان در خارج از منطقه برای تخریب روابط حسنه میان دو دولت و ملت همسایه ایران و افغانستان هیچگاه محقق نخواهد شد.
در اطلاعیه آمده است که جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان بر اساس اراده مقامات عالی دو کشور، منافع متقابل و تهدیدات مشترک همچنان به تعامل سازنده و نزدیک با یکدیگر ادامه خواهند داد.


لشکر فاطمین متشکل از شماری افغان های مهاجر در ایران است که به دلیل عقاید شخصی و دینی خود در سال های 2011 برای دفاع از حرم در سوریه حضور یافتند.
این اتباع افغانستان که بعدها به نام فاطمیون معروف شدند تنها در جنگ سوریه برای دفاع از حرم حضرت «زینب» «س» حضور یافتند و تاکنون هیچ حرکتی منفی در هیچ کجایی افغانستان و منطقه مرتکب نشده اند اما هستند شماری از افراد مغرض بطور عامدانه در پی تخریب و دسیسه سازی علیه آنها از این طریق تخریب روابط دو کشور همسایه ایران و افغانستان هستند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 825747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =