۷ نفر
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

افزایش غیرمتعارف حقوق تیر خلاص بر پیکره تولید است

افزایش معقول حقوق در سال آینده چقدر است؟

شقاقی:بخش خصوصی قادر به پرداخت حقوق غیرمتعارف نیست/ تورم ۲۵درصدی تا پایان سال ۹۷ 
افزایش معقول حقوق در سال آینده چقدر است؟

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی درباره میزان افزایش دستمزد و حقوق برای سال ۹۸ گفت: بنده با هرگونه میزان غیرمتعارف افزایش حقوق و دستمزد کارمندان دولت مخالف هستم. 

 وحید شقاقی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرآنلاین افزود: دولت بین ۲تا ۲.۵ میلیون نفر کارمند دارد که از دولت حقوق می گیرند و همچنین ۱.۵ تا ۲میلیون بازنشسته از منابع دولتی حقوق بازنشستگی دریافت می کنند. 
وی تصریح کرد: این در حالی است که در بخش خصوصی و بنگاه ها و … ۱۵ تا ۱۶ میلیون نفر مشغول کار هستند که اگر حقوق کارمندان دولت به صورت غیرمتعارف افزوده شود به حتم میان کارمندان دولت و کارمندان بخش خصوصی از نظر میزان دریافت دستمزد تبعیض فراوان ایجاد خواهد شد. 
وی ادامه داد:‌ افزایش غیر متعارف دستمزد نمی تواند منجر به عدالت میان بخش خصوصی و دولتی شود و در اصل تبعیض بین دولت و بخش غیردولتی است زیرا کارمندان بخش خصوصی هم انتظار دارند حقوقشان افزوده شود. 
شقاقی گفت: در ۷تا۸ ماه گذشته بنگاه های تولیدی علاوه بر کاستی های قبلی با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند که این مشکلات به دلیل افزایش قیمت دلار، افزایش هزینه های تولید و کاهش فروش به وجود آمده در نتیجه شرایط بخش خصوصی نسبت به گذشته وخیم تر شده است. 
وی افزود: فرض کنید اکنون شورای دستمزد به کارفرما برای افزایش حقوق و دستمزد کارمندان،‌کارگران و پرسنل فشار بیاورد تا افزایش دهند در حالی که کارفرما به عنوان بنگاه غیردولتی که در شرایط سخت قرار دارد و حاشیه سودش پایین آمده و هزینه های تولید به خاطر افزایش قیمت دلار، بالا رفته، فروش کاهش یافته و در مقابل مشکلات همچنان افزایش چشمگیری داشته از کجا قادر خواهد بود نسبت به افزایش غیرمتعارف دستمزد اقدام کند. 
وی تاکید کرد: این‌گونه افزایش حقوق دارای نقاط مختلفی از ابهام است. 
شقاقی تصریح کرد:‌ از دید بخش خصوصی و غیردولتی امکان افزایش غیرمتعارف حقوق و دستمزد اصلا وجود ندارد زیرا بنگاه های تولیدی و خصوصی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و در ۷تا۸ اخیر هم به مشکلات قبلی افزوده شده و هزینه های تولید به شدت افزایش یافته و همان وطر که گفته شد حاشیه سود بنگاه های تولیدی به شدت کاهش یافته و فروش افت کرده و سبب شده تا اکنون شرایط نامناسب و ناگواری برای بخش خصوصی تولید ایجاد شود و اگر شورای دستمزد و دولت برای افزایش غیرمتعارف دستمزد فشار بیاورد حتم بدانید آخرین خلاص به پیکره تولید وارد خواهد شد. 
این اقتصاددان بیان کرد:‌ تولید نیازمند حمایت یارانه ای دولت است و نباید به تولید بیش از این فشار وارد شود. وی توضیح داد:‌اما در مورد بخش دولتی باید گفت؛ دولت اکنون با کسری بودجه مواجه است بنابراین افزایش حقوق کارمندان نیز برای دولت سخت خواهد بود. 
شقاقی تصریح کرد: درآمدهای دولت در ۶ماهه دوم سال ۹۷ و همچنین سال آینده کاهش خواهد یافت. بنابراین افزایش غیرمتعارف دستمزدها می تواند مجدد سبب افزایش کسری بودجه شود و می تواند به افزایش هزینه های جاری منجر شود و دولت را پروسه فشار هزینه ای و افزایش بدهی دولت و در نهایت افزایش تورم به عنوان یک دور باطل قرار دهد. 
به عبارتی اگر برای افزایش حقوق و دستمزد غیرمتعارف فشار بیاوریم، دولت به دلیل پایین آمدن درآمدها مجبور می شودبرای پوشش کسری بودجه به چاپ و انتشار اوراق بدهی اقدام کند که این مساله تورم زا خواهد بود. 


وی گفت: در مجموع باید گفت به بخش خصوصی برای افزایش غیرمتعارف حقوق و دستمزد نمی توانیم فشار بیاوریم چراکه تولید اکنون وضعیت و شرایط بسیار ناگواری دارد و هرگونه فشار مضاعف بسان تیز خلاص بر پیکره تولید عمل می کند و تولید بی رمق فعلی از پا می افتد. 
وی تاکید کرد: میانگین نرخ تورم در سال جاری حدود ۲۵درصد خواهد شد بنابراین باید میزان تعیین دستمزد متعارف بین ۱۲ تا ۲۰درصد باشد. دولت نیز باید سق و کف حقوق را برای دهک های درآمدی تعیین کند که این میزان محدوده متعارف برای افزایش حقوق و دستمزد برای کارمندان بخش دولتی و خصوصی خواهد بود. 
این اقتصاددان خاطر نشان کرد: حقوق غیرمتعارف یعنی به یک باره و بیش از ۲۵درصد افزایش دهیم. برداشت بنده این است که دولت هم به دنبال افزایش غیرمتعارف حقوق و دستمزد نخواهد بود و با توجه به شرایط پیش آمده تلاش می کند افزایش حقوق و دستمزد هم برای کارمندان دولت و هم بخش خصوصی ۱۲ تا۲۰درصد را متناسب با کف و سقف حقوق و دستمزد پیشنهاد دهد.
شقاقی گفت: البته بنده معتقدم ممکن است این میزان افزایش حقوق و دستمزد هم از توان و اختیارات دولت خارج باشد و باید به آینده پیش رو توجه جدی داشته باشد. 
وی افزود : فشار هزینه ها، کاهش درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت، مشکلات بنگاه های تولیدی و کارفرما، افزایش نرخ دلار و … وجود دارد بنابراین افزایش ۱۲ تا ۲۰درصدی دستمزد نیز می تواند فشار مضاعف و سنگینی را هم بر دولت و هم بر بخش خصوصی وارد کند. 
وی تاکید کرد:‌اگر قرار باشد تاحدودی قدرت خرید مردم را حفظ کنیم میزان حقوق ۱۲ تا ۲۰درصدی، افزایش معقولی است و غیر از این میزان غیرمتعارف و دارای تبعات سنگین خواهد بود و عملا از محدوده کنترل خارج خواهد شد و هزینه های سنگینی بر اقتصاد ایران تحمیل می کند. 
شقاقی گفت: دولت باید حمایت های جدی یارانه ای از اقشار مختلف انجام دهد و دهک های پایین را مرد توجه قرار دهد. 
بر اساس آمارهای موجود اکنون ۵دهک جامعه زیر خط فقر نسبی هستند که با حمایت های یارانه ای مناسب دولت باید شرایطی را فراهم کند تا قدرت خرید این افراد تقویت شود. 
عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی بیان کرد: اعطای مبالغ ۴۰تا۵۰ هزار تومان به عنوان یارانه به دهک های پایین نمی تواند آنها را از زیر خط فقر مطلق خارج کند بنابراین دولت باید نسبت به اعطای حمایت های یارانه های مناسب برای افزایش قدرت خرید برنامه ریزی و اقدام کند.
۲۲۳۲۲۳

کد خبر 826084

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 72
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسم IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    تولیدی که بخواد با دادن حقوق کارگر از کار بیفته بهتر که نباشه.
    • IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      38 0
      نیاز به افزایش حقوق نجومی نیست دولت دلار را به همان 4200 کاهش دهد مشکل حل می شود....
    • جواد IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      28 0
      حقوق زیر 5میلیون نباید باشه
  • کارمند IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    154 8
    حقوق را افزایش ندهند.اما جلوی گرانی لجام گسیخته رابگیرند.اجناس ارزان شوند.
    • مهران IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      0 0
      اگر این نظر شمارو قبول کنند در فروردین اعلام میکنند که تا آخرسا ل قیمتها را 50 درصد کاهش میدهند وحقوق را هم ده درصد افزایش میدهنوبعد میدونی چه اتفاقی میفته!!؟ تا آخر سال بعد قیمتها چند برابر وحقوق نصف دیگرش تحلیل میره!
  • بهار IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    علاوه برافزایش قابل قبول بایدحقوق بازنشستگان کشوری خصوصا فرهنگیان را بطور کامل همسانسازی کنند این قشر فرهیخته واقعا درمضیقه هستند
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      37 3
      ابله چرا منفی میدی . میدونی بازنشسته ها که بیشترشون فرزند بیکار دارند چقدر تو مضیقن
    • مجید IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      23 2
      من موافقم. زیرا اختلاف طبقاتی شدید بین حقوق شاغلین و بازنشستگان و نیز فرهنگیان شاغل با سایر کارکنان دولت وجود دارد و وزرای مربوطه به ابن موضوع اذعان داشته اند ولیکن هیچ قدمی نه از قبل و نه در شرایط فعلی برای این اقشار بر نداشته اند و همه چیز را به کمبود بودجه ربط می دهند. در شرایط سخت فعلی این اقشار چند برابر سایر کارکنان آسیب دیده اند.
  • AE ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    127 2
    این چیزا رو میگن ببینن مردم چی میگن؟حقوقا رو 15 برابر کنید تازه عقبگرد میکنیم دو سال قبل
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      22 0
      آخه مرد حسابی موقعی که دلار شد سه چهار برابر این منطقی بود که شما اظهار فضل می فرمایید که افزایش حقوق نباید زیاد باشد؟؟؟!!!!
  • حسین IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    128 5
    با سلام نمیدونم این آقا کیه و چی میگه؟ ولی فقط به فکر دولت و کارفرما نباشید پس کی باید به فکر حقوق بگیر ها باشه که کمرش داره زیر بار این تورم له میشه عزیزم .
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      2 14
      مومن اگه تولید نباشه، کارفرما هم نخواهد بود؛ اونوقت شما میخوای حقوقت رو از چه کسی مطالبه کنی؟؟؟
  • کارمند IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    97 16
    از استاد وحید شقاقی می پرسم آیا حقوق یک میلیون و هشتصد برای یک کارشناس ارشد با 17 سال سابقه (با چند سر عایله) در دستگاه دولتی متعارف است که ایشان دایم از متعارف بودن دستمزدها صحبت می کنند؟ آیا حقوق بگیران نجومی در دستگاه های دولتی که دریافت های نامتعارف داشته و دارند و سالهاست در باره اینگونه تبعیض ها صحبت شده و کاری هم صورت نگرفته ، آب از آب تکان خورده که حالا وقتی صحبت از افزایش حقوق کارمندان صحبت بمیان می آید موضوع تبعیض و مقایسه بین بخش خصوصی و دولتی بهانه می شود؟ سالهاست که موضوع عدالت در پرداختها در میان دستگاههای دولتی مطرح است حضرات نمی خواهند به آن جامه عمل بپوشانند. کار پیچیده ای نیست اقایان درصد ثابت به حقوق ها اضافه نکنند (به دولت فشار میاد)، حقوق های زیر سه میلیون را بعنوان مثال 30% ، چهار میلیون 15% ، پنج میلیون 5% و بیشتر از آن را اضافه نکنید. سالهاست که ما کارمندان با حقوق های ذره بینی ، بازیچه گفتگوهای ازین دست هستیم ، خدا یک روزی پاسخ همه شما را خواهد داد.
  • امید IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    134 3
    کدوم کارخونه هست که تا الان قیمت محصولاتش رو چند برابر نکرده ؟ که حالا صحبت افزایش حقوق که میشه چون پای یه سری کار گر بدبخت وسط می باشد صحبت از تیر خلاص می کنید ؟ واقعا متاسفم برای کسی که این حرف رو میزنه
  • یوسف IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    87 10
    این خیلی واضح و مبرهن است که یک عضو هیئت علمی با افزایش حقوق کارمند مخالف باشد چون این دو گروه با هم متفاوت هستند و حقوقشان هم از لحاظ ریالی بسیار متفاوت است معلوم است که حقوق چند میلیونی یا چند ده میلیونی یک هیئت علمی با حقوق یک میلیونی ویا حداکثر دو میلیونی یک کارمند قابل مقایسه نیست و البته سطح قدرت خریدشان هم همینگونه است پس لطف کنید اگر میخواهید در مورد حقوق کارمندان صحبت کنید با کسی مصاحبه کنید که از جنس خودشان باشد و همدردشان. من کارمند وزارت بهداشت هستم با مدرک فوق لیسانس و 28 سال سابقه کار اینجا حقوق هیئت علمی بالغ بر ده میلیون و حتی بیشتر می شود ما که در حال مرگ هستیم باقی را نمی دانم
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      13 16
      من به عنوان یک هیات علمی با حرف شما مخالفم. حداقل تو وزارت علوم، حقوق چند ده میلیونی وجود نداره. شما نگفتین که کی ارشد رو گرفتین؟؟ احتمالا تو سالهای آخر کار. اما بنده 12 سال از لیسانس تا دکتری طول کشید و چقدر سختی. اکثر کارمندا با لیسانس استخدام شدن و در نتیجه 8 سال بیشتر از من حقوق گرفتن. علاوه بر این، کار کارمندان تا موقعی هست که تو اداره هستند.کار ما تازه موقعی شروع میشه که از دانشگاه میایم و شرو میکنیم به پژوهش. پس با این حساب، باور کنین حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم از اکثر کارمندها کمتره
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    63 1
    شما راه رو اشتباه مي رويد و به تركستان است . يك كجا تورم 25 درصد است ؟ هرسال انباشت اختلاف
  • مالک IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    32 63
    باز دوباره معلم هامیاندمیگندماخیلی کارمیکنیم وبقیه نه وازمارازیادکنیدوکارگرها
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
      0 0
      صد در صد، نه یکبار بلکه هزار بار دیگر نیز میگویم چرا که واقعیت دارد
  • اشیار IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    30 1
    چرا بعضی ادارات همیشه 50درصد میزنند و بعضی ادارات به ارزه 9درصد عدالت را رعایت کنید
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    85 6
    خودتم کارمند معمولی یک اداره بودی با افزایش حقوق کارمندان مخالفت میکردی؟ نشستی توی دانشگاه بعنوان استاد هم از دانشگاه حقوق آنچنانی میگیری هم از کلاسهای خصوصیت و غیره و ذالک حالا اومدی برای مظلومترین قشر جامعه که تنها مالیات دهنده دائمی کشور هم هست تعیین تکلیف میکنی؟ ارزش حقوق فعلی کارمندان با افزایش دلار ، به یک سوم ارزش قبلی تقلیل پیدا کرده بعد شما اومدی برای اون چند درصد( بجای چهار برابر شدن) هم خط و نشان میکشی که دولت ازت خوشش بیاد و اسم درکنی بعنوان کسی که مطابق خواسته های دولت صحبت میکنه؟ کارمندانی که همیشه صف اول انتخابات هستند ، صف اول راهپیمائیها هستند واقعا اینه جوابشون که با افزایش حقوق امسال که پائیز قولشو داده بودند وعده بهار سال بعد رو بدن و تازه اونم امثال چنین مفسری بیاد ذهنیت ایجاد کنه که مبادا حقوق کارمندها رو خیلی زیاد کنید که تبعیض ایجاد بشه؟! الان تبعیض ایجاد نشده ؟ بجای اینکه دولت رو ببری زیر سوال که چرا نباید هم کارمندان هم اقشار با شغل آزاد که نونشون به روزشون بستگی داره حقوقشون بطور نسبی با گرانی افزایش پیدا کنه اومدی برای خودشیرینی ازین صحبتها میکنی؟
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    48 0
    آره بنده خدا راست گفته پرسنل بخش حقوقی جزو شهروندان درجه دو این مملکت به حساب می آیند! خیلی مهم نیست که توی این یک ساله زیر فشار تورم و کاهش قدرت خرید، له شدن
  • محمد IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    61 7
    عدم افزايش معقول حقوق كارمندان= افزايش فساد و رشوه خواري در سيستم اداري
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    62 2
    این جناب دکتر که اینطوری هماهنگ شده به جامعه القا میکنه که افزایش حقوق و دستمزد در سال آینده خبری نیست تا توقعی ایجاد نشه بد نیست حدود حقوق خودشان رو اعلام بفرمایین!
  • محمد US ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    68 1
    افزایش معقول حقوق در سال آینده چقدر است؟ 100 درصد
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    47 1
    خیلی دوست داشتم ببینم اگه جناح رقیب در قدرت بود الان تیتر این خبر چی بود!
  • علی IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    40 1
    ایشون در بخش خصوصی کارگاه و کارگر دارند؟که نگرانند.تورم بانک مرکزی معیار افزایش حقوق هست.که دولت بارها از ان تخلف کرده است.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    42 1
    عضو محترم هیات علمی با آن حقوق برای کارمندان نسخه می پیچد!
  • اهل منطق IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    33 0
    پس تکلیف حقوق بگیران چه میشود ؟ دولتها که با سیاست های غلط عامل این مشکلات هستند نمیشود که قشر حقوق بگیر را به امان خدا رها کند نتیجه بی توجهیها عامل ایجاد فساد و رشوه و رانت و دزدی خواهد بود !
  • حسین خانی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    37 1
    وقتی صبحت از افزایش حقوق کارگر وکارمندان میشه میگن کم میاریم پس چی بلدید به اینهم میگند مملکت داری با اینهمه تورم دوزدی آشکار ونهان
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    39 4
    بخش خصوصی نسبت به سال گذشته وضیعت خیلی بهتری دارد چون همه اجناس ۳ برابر شده
  • عباس IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    15 6
    سلام ،مانند سال نود وهفت، پنج درصد!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    12 16
    افزایش حقوق معقول با توجه به تورم بالا در ما های اخیر 20 درصد باشد
  • توحید IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    38 0
    فکر نمیکنم آقای شقاقی کارمند باشند یا درک صحیحی از کارمند داشته باشد . اقای نظریه پرد چرا سنگینی تورم را کارمند باید تحمل کند ؟ لطفا کمی در رابطه با مدرک تحصیلیتان توضیح بدید.
  • سیاوش US ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    28 0
    جناب آقای شقاقی کاش در شش ماهه گذشته که قیمت ها سرسام آور بالا می رفتن و هرگز هم پایین نخواهند آمد و توان پول ملی می سوخت و حال این ملت که بخش اعضم شان نه دلال هستند و نه عضو باندهای قدرت و ثروت را هم درمی یافتی و نگران وضعشان می شدی که حالا وعده های مطرح که نه به بار است و نه به دار این چنین نگرانتتان کرده است .
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    45 1
    باز شروع کردن به ننه من غریبم بازی درآوردن. اگه وضع کارخونه ها بخاطر شرایط جدید بد شده و تحت فشارن پس چرا قیمت سهامشون دوبرابر شده؟ فقط وقتی به حقوق کارگران می رسه این مثلا کارشناسا زبون در می آرن. با این شرایط افزایش معقول حقوق باید صفر درصد باشه چون حداقل اینطوری سریع میمیریم و زجر کش نمی شیم
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    27 1
    این به ظاهر اقتصاد دان ها تا دیروز میگفتن افزایش قیمت ارز به نفع تولید هست حالا میگن سود تولید کننده پایین اومده حقوق باید به اندازه تغییر قیمت دلار یعنی 300 درصد افزایش پیدا کنه
  • محسن IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    13 0
    اگر دولت تعیض های موجود بین وزارتخانه ها و سایر دستگاههایی که از بودجه عمومی کشور استفاده میکنند را بر طرف کنه هیچگونه افزایش غیر متعارفی پیش نخواهد آمد .
  • reza11388 IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    36 1
    تورم 25 % از کجا اوردی؟ همه چیز که حداقل دوبرابر شده نمیدونم خبرانلاین این مصاحبه شونده هارو از کجا پیدا میکنه .انگار اصلا هیچ خریدی نکردن خدا نگذره ازشون با این طرز فکرشون حداقل افزایش حقوق باید 25% باشه
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    14 1
    افزايش خوب نديد راي بي راي خود داني
  • سعید IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    37 1
    تورم امسال 25 درصده؟ همه چی 2 تا 3 برابر شده. آقا 3 واس شما، 2 واسه ما. حقوق مارو دو برابر کنید راضی هستیم. چرا سطح زندگی من کارمند و کارگر باید نصف بشه؟ چرا 10 سال از زندگی عقب بیوفتم واسه اینکه بخش خصوصی نمیتونه رقابت کنه؟ برو عمو! چطور موقع فروش با دلار 15000 تومنی میفروشی، موقع حقوق دادن با 4000 تومن حساب میکنی! گیر آوردی؟!!!
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    16 1
    اقلکن 50 درصد
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    54 1
    حقوق ها را هر ماه معادل نرخ دلار آزاد بدهند
  • NL ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    5 2
    بر طبق تورم از سال 1357 تا 1397 که بعضا تا امیلیون درصد رسیده حقوق ها حداقل باید ماهیانه 20 تا30 میلیون تومان باشد.
  • کارگران فقیر مستاجر IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    7 0
    ایشان مثل اینکه تو باغ نیستند و متوجه نیستند سبد معیشت کارگران با دستمزدی که میگیرند خیلی زیاد اختلاف دارد.!!قیمت ها که 2 الی 3 برابر شده و مردم هم میخرند مخصوصا مواد غذایی را که چاره ای ندارند و کارفرما تولید کننده وضع بسیار خوبی در فروش محصولاتش دارد و درآمدش عالی شده است !!دولت هم که با افزایش قیمت دلار رقم صادرات به دلار امروزی درآمد هنگفتی برایش میاورد و درآمد زاست !پس چرا نبایستی دستمزد کارمندان و کارگران افزایش پیدا کند ؟؟
  • ماده 41 قانون کار IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    3 0
    دولت باید به وظایف خود عمل کرده و سهم خود را در این موارد به کارگران بپردازد و درصدی از سهم خود را به دلیل افزایش قیمت ها در زمینه ترمیم قدرت خرید کارگران و خانواده های آنها تقبل کند. این فعال حوزه کارگری گفت: ما فقط به دنبال دریافت سبد حمایتی و مزایا و معایب این طرح نداریم بلکه بحث اصلی این است که دولت به وظایف خود عمل کند. وی تاکید کرد: دولت بر اساس ماده ۴۱قانون کار وظایفی دارد که باید به آن بپردازد و سهم خود را در افزایش قیمت ها بپذیرد و این مساله را در بودجه جامعه و خانواده کارگری به روشی که در شورای‌عالی کار باید مصوب شود؛ اجرایی کند.
  • ناشناس IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    4 0
    با این تورم و گرانی باید میزان افزایش حقوق سال ۹۸ برای بازنشسته ها و‌کارگران و کارمندان حداقل ۱ میلیون تومان باشه.‌اضافه شدن مبلغ ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزارتومانی حقوق هیچ دردی رو از این گروه کم نمیکنه.
  • کارگران مظلوم IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    1 0
    دولت باید به وظایف خود عمل کرده و سهم خود را در این موارد به کارگران بپردازد و درصدی از سهم خود را به دلیل افزایش قیمت ها در زمینه ترمیم قدرت خرید کارگران و خانواده های آنها تقبل کند. این فعال حوزه کارگری گفت: ما فقط به دنبال دریافت سبد حمایتی و مزایا و معایب این طرح نداریم بلکه بحث اصلی این است که دولت به وظایف خود عمل کند. وی تاکید کرد: دولت بر اساس ماده ۴۱قانون کار وظایفی دارد که باید به آن بپردازد و سهم خود را در افزایش قیمت ها بپذیرد و این مساله را در بودجه جامعه و خانواده کارگری به روشی که در شورای‌عالی کار باید مصوب شود؛ اجرایی کند.
  • کارگران شریف IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    2 1
    با سلام ..شما اولا که کاره ای نیستید و در جایگاهی قرار ندارید که بخواهید درباره حقوق و دستمزد اظهار نظر بکنید ودر حقیقت کارگران به دنبال اجرای ماده ۴۱ قانون کار و روح حاکم بر بندهای یک و ۲این قانون هستند.
  • کارگر IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    2 0
    دولت به عنوان یک کارفرمای بزرگ و یکی از سه ضلع شرکای اجتماعی، وظایفی برعهده دارد که می توان به وظایف دولت در زمینه دستمزد کارگران در بندهای یک و ۲وجود دارد و کارگران به دنبال این هستند که دولت مکلف و موظف است سهم خود را از جهش قیمت ها و افزایش های بی رویه و تحمیل شدید هزینه های سربار به خانواده را به کارگران پرداخت کند.
  • بهروز IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    3 0
    به نظر بنده اگر با این رویه سقوط ارزش پول ملی ادامه داشته باشه اگر حقوق کارگران صد درصد هم افزایش یابد باز بی نتیجه خواهد بود پس دست از ادعاهای پوشالی بردارید بشینید با اهل علم اقتصاد همفکر شوید و البته اصلاح کنید سیاست خارجی را
  • کارگران مظلوم IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    2 0
    توفیقی، نماینده کارگران در شورای عالی کار: دولت سهم خود از جهش قیمت‌ها را به کارگران بپردازد
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    1 2
    مالیات نگیرید. اجناسدو ارزون کنید. نمیخواد حقوق اضافه کنید
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    1 0
    بابا سفسطه نکن برو رد کارت. بازنشستگان دارند می میرند اینو باش که از خودش تز خصوصی و دولتی میدهد. از اون کسورات ما رفته اند کارخانجات بسیاری خریده اند الان هم تا حداکثر ده سال اگر زنده باشیم موظفند حقوقمان را افزایش دهند. خلاص.
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    2 0
    خدایی نخ نما و لوووس شده این کارا اقاجون حداقل درامد با هزینه ها ی زندگی متناسب باشه همین مثل همه جای دنیا
  • سعید IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    1 0
    تنها نتیجه‌ای که من از این متن می‌تونم بگیرم اینه که منبع اصلی درآمد ایشون از سهامشون در شرکت یا شرکت‌های خصوصی تأمین میشه.
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    6 0
    افزايش حقوق نخواستيم، همون دلار و بقيه اجناس را به قيمت 2 سال قبل برگردونيد من حاضرم هيچ افزايش حقوقي نخواهم.
  • مهدي CA ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    2 5
    ٢٥ درصد بايد حداقل افزايش براي همه كارگردن، كارمندان و بازنشستگان باشد.
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    8 1
    بلی شما راست میفرمایید.باید تاوان اونهایی که در این اوضاع کشور میلیاردی سود کردند رو ما پرداخت کنیم اصلا برا اینکه دولت هزینه نشه سال بعد افزایش حقوق ندهید شما رو بسلامت
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    8 2
    با این تورم چهار نعل 200 درصد خوبه
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    10 1
    دولت با افزایش نرخ دلار باعث شد کار فرما ها ره صد ساله برن الان اگر 200 درصد هم به حقوق کارگران اضافه بشه فایده ای نداره
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    9 0
    اقتصاد مملکت افتاده دست اینگونه نوابغ... نتیجه اش شده فقر و فلاکت ملت... از دیدگاهش راجع به تولید و کارخانه گرفته تا تورم و فزایش حقوق... نکنه میخواد در دولت آینده کاره ای شود...
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    16 0
    راه چاره فقط پرداخت حقوق به دلاره و لا غیر .
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      7 0
      ولاغیر
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    12 0
    لطفا این قسمت کامنت گذاشتن رو حذف بفرمایید چون این همه کامنت گذاشته شده و میشود ولی هیچ تاثیری در تصمیم گیری عده قلیلی که تصمیم میگیرند ندارد کار خودشان را میکنند پس بهتره ادای کشور های دارای دمکراسی را در نیاوریم
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    0 0
    2% عدد خوبی است وگرنه 1% ؟!!
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    0 0
    وقتی اصولابرنامه اقتصادی مدون ومشخصی برای تعریف میزان ارزش مشاغل وجود نداردودولت هم توانایی کنترل لجام گسیختگی گرانی هارا که خود مسبب اصلی آنست ندارد لاجرم بجای حل مشکل اقدام به ارایه راه حل های موقتی و موضعی کرده وهر چند وقت همین آش وهمین کاسه است.آیا در کشورهای پیشرفته هم وضع است؟تاکی میخواهیدبجای کنترل واردات بی رویه وکم کردن ارزش پول ملی ودرنتیجه فقیرتر شدن سفره مردم این روش پوسیده را ادامه دهید.
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    2 0
    ببخشید دولت پارسال هم قرار بود 12-20درصد پلکانی و اجرا کنه ولی نهلیتا شد6-10درصد اما به اسم 20درصد تمام شد شما قدرت خرید مردم رو که در حال حاضر به نصف کاهش یافته رو نمی بینید فقط به فکر دولت هستین دولت هم که هر جا کم می اورد دست در جیب مردم می کند ترزش پول هم که به پائین ترین سطح رسیده و همه چیز 3-4برابر گرون شدن پس دولت کف 20درصدو باید بگیره والا جناح چپ بعد از این دوسال از صحنه ی سیاسی کشور محو خواهند شد...
  • فرزاد IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    0 1
    لازمه که به عنوان یک کارفرما کوچک چند نکته به دوستان کارمند عرض کنم ابتدا درسته که اجناسی که ما میفروشیم 3 برابر شده ولی من کالایی که هر ماه 15-20 تا ازش میفروختم الان تو 8 ماه 30 تا بیشتر نفروختم یعنی تقریبا 75 درصد کمتر از سال قبل چون کسی توان خرید نداره پس من هم مجبور شدم از 4 تا نیرو 2تا رو اخراج کنم و اگه افزایش حقوق بالای 20 درصد باشه مجبورم اون 2 تای دیگه رو هم اخراج کنم به نظرم کارگران من ترجیح میدن همین 1500 رو بگیرن تا بیکار باشن هیچی نگیرن
  • سمیه IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    2 0
    همسرم عضو هیئت علمی دانشگاهزیزمجموعه وزارت علوم هست حقوق خود اساتید وزارت علوم تعریفی نداره که این اقا اینجوری داره خود شیرینی میکنه.. ماها حتی امسال فقط ۲۹۰ هزار افزایش داشتیم و واقعا زندگی مامثل زندگی کارمندی اونم از نوع هشت گرو نه است بعضیا نادانسته میان از روی حدس و گمان میگن اره وضع اساتید خوبه و ... درحالیکه اساتید وزارت علوم خیلی بگیرن ماهی ۴ ۵ تومنه و باور کنید این رقم تو سهری مثل تهران مثل شوخیه!! باتوجه به اینکه عضو هیئت علمی انقدررکار و پژوعش سرش ریخته که اساسا حتی له شغل دوم و کمکی فکر هم نمیکنن... اون اساتید دانشگاه علوم پزشکی هستن که بعَیاشون بالغ بر صد نیلیون حقوق میگیرن اشتباه نشه. من تعجبم از این اقای به ظاهر محترمه که عوض اینکه بیاد مشکلات قشر خودشو بگه رفته خود شیرینی!!! شایدم بوی ترفیع و رتبه و مقام به مشامش خورده... متاسفم
  • علیحسین IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    0 0
    دوستان درسته افزایش مثلا سی درصدی حقوق خوب نیست و ضرر داره ! اما این جمله ها رو که دولت بجای افزایش حقوق 1. قیمت دلار رو 4200 بیاره 2. سبد حمایتی بده 3. جلوی افزایش قیمت ها رو بگیره اینها توی متن قشنگه ولی در عمل هیچکدوم انجام نمیشه ... پس حداقل آدم خیالش راحته که افزایش حقوق میرسه به دستش و بقیه انجام نمیشه
  • محمد IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    2 0
    سلام بنده مدیر مالی یک شرکت بازرگانی هستم. با هر فرمولی که حساب میکنم اگر به نسبت تورم(نرخ کارشناسی و واقعی) حقوق ها را افزایش بدهند هیچ مشکلی برای کارفرما پیش نمیاد و قدرت خرید کارگر هم حفظ میشه.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین