خشم اعراب از عادی‌سازی روابط حاکمان منطقه با رژیم صهیونیستی

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: ملت‌های عربی از عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل به شدت خشمگین هستند.

پایگاه اینترنتی نشریه رای الیوم نوشت: این روزها، تلاش کشورهای عربی خلیج (فارس) برای عادی سازی روابط با اسرائیل شدت گرفته است و بیشتر حاکمان این منطقه می‌گویند زمان تفاهم با اسرائیل فرا رسیده است. من زمانی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را در سلطان نشین عمان دیدم، شوکه شدم.

شکی در این نیست که بیشتر ملت‌های عربی نیز از این سفر شوم خشمگین شده اند. گفته می‌شود بحرین نیز دومین کشور منطقه خلیج (فارس) است که از نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیلی استقبال خواهد کرد. پس از سفر نتانیاهو به عمان، مری رگیو وزیر ورزش و فرهنگ اسرائیل نیز به همراه هیئتی از این رژیم برای شرکت در مسابقات بین المللی جودو به امارات عربی متحده سفر کرد و تیم اسرائیلی در این مسابقات توانست به مدال طلا برسد. در این مراسم سرود ملی رژیم اشغالگر اسرائیل در ابوظبی نواخته شد.

رای الیوم افزود: نباید شهروندان عربی از این سفر شوکه شوند. شوکه شدن از این سفر به معنای آگاه نبودن از روند عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل است. بیشتر کشورهای عربی مدت هاست که این روند را آغاز کرده اند. این عادی سازی در روابط عربستان سعودی و اسرائیل نیز وجود دارد. این عادی سازی و اقدام مقامات سعودی در ترور وحشیانه جمال خاشقجی باعث شده است که اعتبار عربستان سعودی در میان افکار عمومی اسلامی نابود شود و بیشتر ویژگی‌های خوبی که این رژیم از آن برخوردار بود، از بین برود. حقیقت روشن این است که عربستان سعودی در طول یک قرن گذشته کنترل امور دینی را در اختیار داشته است، ولی پس از تحولاتی که در سالجاری به وقوع پیوست برای مسلمانان ثابت شد که عربستان سعودی به مانند شرکتی بوده که با استفاده از دین به دنبال سود و منافع خود است.

باید کشورهای عرب خلیج (فارس) بیدار شوند و در صورتی که به این روند ادامه بدهند ممکن است با حوادث ویرانگری روبرو شوند و راه نجات به روی این کشورها بسته شود. باید مقامات کشورهای عرب خلیج (فارس) بدانند که ملت‌های عربی از منطقه خلیج (فارس) تا اقیانوس آرام (مراکش) درباره توصیف اسرائیل به عنوان اشغالگران صهیونیست هم نظر و متحد هستند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد US ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    0 0
    خبرگزاری صدا و سیما نوشت: ملت‌های عربی از عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل به شدت خشمگین هستند. قبول ندارید بروید از تک تک اعراب بپرسید .
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    0 0
    باور کنید هیچ اتفاق خاصی نمی افتد باهم آشتی می کنند درصلح و صفا زندگی می کنند