روحانی: در برابر هیچ قدرتی سر فرود نخواهیم آورد

رئیس‌جمهور تاکید کرد: می‌خواستند ۱۳ آبان ایران را آشفته ببینند اما مردم ایران با مقاومت و ایستادگی‌شان روز ۱۳ آبان را روز قدرت و ایستادگی ملت در برابر دشمنان به نمایش گذاشتند و ملت ما پاسخ آمریکا را ۲۲ بهمن امسال خواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ها حسن روحانی در سخنرانی خود در جمع مردم خوی گفت: برای من و هیات همراه افتخار بزرگی است که امروز مهمان شما مردم بزرگوار، فهیم، مرزبان جمهوری اسلامی ایران و مردم قهرمان آذربایجان غربی هستیم و خوشحالم که امروز سفر را از شهر دار الایمان، شهر فرهنگ، شهر علم و دانش و جهاد و ایثار و فقاهت و عرفان آغاز می‌کنم. شهر خوی در میان همه مردم ایران به عنوان شهر پرنشاط و نگینی در مرزهای غربی ایران می‌درخشد.

وی افزود: خوشحالم که در ماهی میهمان شما هستم که همه ما میهمان پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص)، امام صادق(ع) و ماه آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) هستیم. پیامبر برای ما و برای همه جهانیان خیر و رحمت و معنویت و برادری و هم زیستی مسالمت‌آمیز و اخلاق و زندگی مادی و معنوی را به ارمغان آورد. فخر ما این است که ما پیرو آن پیامبر رحمتی هستیم که برای همه جهانیان رحمت و مهربانی بود.

روحانی با تاکید بر اینکه فخر ما اسلام است، گفت: فخر ما ایران است و البته ما ایرانیان به آذربایجان قهرمان هم فخر می‌کنیم. همواره آذربایجان به عنوان سنگر بزرگ حراست و حفاظت از ایران بزرگ و مقتدر اسلامی بوده و امروز هم هست. ما در سایه مسیر و راهی که پیامبر عظیم الشان ما را آشنا کرده است در مسیر اقتدار و قدرت ایران  اسلامی حرکت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم از مردم شریف و قهرمان ایران در این ماه‌ها و ایامی که دشمنان می‌خواستند ما را از استقلال و آزادی و اسلام و جمهوریت و مردم‌سالاری پشیمان کنند با قدرت و اقتدار در برابر دشمنان ایستادگی کردند تشکر کنم. می‌خواستند ۱۳ آبان را ایران آشفته ببینند، می‌خواستند ۱۳ آبان را روز غم و اندوه مردم ایران مشاهده کنند، اما مردم ایران با مقاومت و ایستادگی‌شان روز ۱۳ آبان را روز قدرت و ایستادگی ملت در برابر دشمنان به نمایش گذاشتند، ملت ما پاسخ آمریکا را ۲۲ بهمن امسال خواهد داد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه کاخ نشینان کاخ سفید بدانند ملت ما ملتی بزرگ و غیور است که همواره بدنبال فرهنگ عاشوراست، گفت: ما فقط در برابر خداوند بزرگمان سر فرود می‌آوریم؛ رکوع و سجود خواهیم کرد و در برابر هیچ قدرتی سر فرود نخواهیم آورد.

روحانی تصریح کرد: دشمنان ما در مسیر ایجاد فشار اقتصادی و فشار جنگ روانی بر ملت ایران هستند، آنها فکر می‌کنند در سایه فشار به مردم در برابر حرف ناحق و نابجا و قلدرمآبانه آنها تسلیم خواهیم شد.

به فکر انتقام گیری از ملت ایران هستند

وی اظهار کرد: مردم عزیز ایران باید بدانند ما به عهدمان وفادار بودیم، باید بدانند در قراردادهایمان در برابر دنیا طبق فرهنگ اسلام به عهدمان وفا کردیم. ما آغازگر منازعه و جنگ اقتصادی با کسی نبودیم اما آنها در سایه شکست های پیاپی در منطقه به فکر انتقام گیری از ملت ایران هستند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آنها فکر می‌کنند که این ایران است که پای آمریکا را از منطقه قطع کرده است و این جوانان ایران هستند که پای استعمار را از کل منطقه بریده است. آنها فکر می کنند اگر در عراق و سوریه و یمن شکست خوردند به خاطر ایستادگی ملت ایران است؛ اشتباه می کنند این ایستادگی کل ملت های منطقه در کنار ملت ایران است. ملت های عراق، سوریه، یمن، افغانستان، پاکستان، لبنان و سراسر دنیای اسلام به فکر استقلال خود هستند.

روحانی با بیان اینکه هر زمانی برادران مسلمان از ما یاری بخواهند به وظیفه‌مان عمل می کنیم و آنها را یاری خواهیم کرد، گفت: ما تلاش کردیم و نگذاشتیم دشمنان داعش را بر منطقه مسلط کنند و می دانیم که آنها از این مساله عصبانی و ناراحت هستند.

روحانی با بیان اینکه در جنگ سختی، زخمی، شهید و مشکلات وجود دارد، تاکید کرد: ما در برابر آنهایی که جنگ اقتصادی بر ما تحمیل کرده‌اند، به هیچ وجه دست‌هایمان را بالا نمی‌بریم، بلکه به وظیفه ملی خود عمل کرده و راه خود را ادامه می‌دهیم. ما در هیچ شرایطی نخواهیم گذاشت مردم در کالاهای اساسی دچار مشکل عمده شوند. کالاهای اساسی یا در داخل کشور تولید می‌شود یا اینکه وارد خواهد شد. در جلسه بررسی بودجه سال ۹۸ اولین سخن ما این بود که کالاهای اساسی برای سال آینده با همان قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کاملا می‌دانم شرایط زندگی مردم نسبت به ماه‌های گذشته سخت‌تر شده و قیمت اجناس در مسیر صعودی بوده است، گفت: همه تلاش دولت این است که تورم را مهار کند و اشتغال را شبیه سال گذشته و امسال در مسیر ارتقا قرار دهد. می‌دانیم شرایط برای ما سخت‌تر شده است. با این حال مسیر پیشرفت در بعضی امور برای ما راحت‌تر شده است. تولید سخت است اما صادرات می‌تواند تولید را به حرکت درآورد. باید جذب گردشگر، صادرات مواد غذایی، مواد پتروشیمی و مواد معدنی و صنعتی را افزایش دهیم. قیمت ارز مثل شمشیر دولبه است که از یک طرف بر مردم فشار وارد می‌کند اما از طرفی موجب تشویق صادرات می‌شود.

فکر می‌کردند در اردیبهشت ماه شهره‌های ایران به هم می‌ریزد

وی در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: آمریکا به این فکر بود که با فشار چند ماهه، مردم ایران را تسلیم کند. آنها فکر می‌کردند در اردیبهشت ماه شهره‌های ایران به هم می‌ریزد و گفتند مردم ایران گرسنه‌اند و هیچ شهر ایران آرامش ندارد. در حالی که اطلاعات غلط را اسرائیل و منافقین به کاخ سفید می‌رساندند. با این وجود تمام کشورهای جهان جز دو سه کشور با این فشارهای ظالمانه آمریکا مخالفند. حتی اروپا که در امنیت و اقتصاد خود محتاج آمریکاست، یکصدا مقابل آمریکا ایستاده و کاخ سفید را محکوم می‌کند. تمام همسایه‌های ما به جز یکی دو کشور آمریکا را محکوم کرده اند. این اولین بار در تاریخ آمریکاست که تمام دنیا در برابر این کشور می‌ایستد. این کشور اکنون منزوی و تنها مانده است. ما دو بار آمریکا را در دادگاه لاهه محکوم کرده‌ایم و این دستاوردها برای ملت، دیپلمات‌ها و حقوقدانان ماست.

روحانی ادامه داد: قول داده‌ام که با تمام توان برای خدمت از شما مردم تلاش کنم. امروز هم با تمام وجود پای قولم هستم. من، دولت، کارگزاران نظام، با کمک سایر قوا، نیروهای مسلح، هدایت رهبری و ایستادگی مردم بینی آمریکا را به خاک خواهیم مالید.

پای قولم درباره دریاچه ارومیه ایستاده‌ام

وی با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه یکی از وعده‌های دولت به مردم آذربایجان غربی بود، بیان کرد: من همچنان پای قولم ایستاده‌ام. می‌دانم در حد برنامه تنظیمی در دولت یازدهم پیشرفت نکرده‌ایم اما اگر تلاش دولت یازدهم و دوازدهم نبود، امسال حتی یک قطره هم در دریاچه ارومیه آب وجود نداشت و این دریاچه به نمک‌زاری خطرناک تبدیل می‌شد و زندگی کشاورزی و باغات مردم را تهدید می‌کرد. هنوز ما به مرحله احیای دریاچه ارومیه نرسیده‌ایم اما به تثبیت این دریاچه رسیده‌ایم. تاکنون میلیاردها تومان در این زمینه هزینه کرده‌ایم و باز هم هزینه می‌کنیم و در این مسیر راهمان را با تمام توان ادامه می‌دهیم.

روحانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از قول‌های من اتصال ریل به ارومیه بود. اکنون افتخار می‌کنم که در ارومیه این راه‌آهن افتتاح می‌شود. بیش از ۸۰ کیلومتر از این خط راه‌آهن در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شد.

رئیس جمهور ادامه داد: در آغاز دولت یازدهم در استان آذربایجان غربی ۳۷۸۲ تخت بیمارستانی وجود داشت که این آمار امروز به ۴۱۳۹ تخت رسیده است. در مناطق محروم پزشک مقیم وجود نداشت اما امروز ۱۱۷ پزشک در این مناطق حضور دارند. این یعنی دولت قدم‌های بسیار مهمی در حوزه بهداشت و درمان برداشته است.

وی با اشاره به اینکه به ۶۸۴ هزار روستای آذربایجان غربی خط گاز متصل شده است، گفت: ۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و آبیاری مدرن مجهز شده‌اند. محصول کشاورزی این استان در سال ۹۲، سه میلیون تن و امسال این آمار به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده است. این به معنای پیشرفت کشاورزی استان است و ما به کشاورزان افتخار کرده و در برابر آنها سر فرو می‌آوریم.

رئیس جمهور افزود: یک مجتمع باشکوه فرهنگی در کنار مزار شمس تبریزی احداث می‌شود و امیدواریم بیمارستان آیت‌الله خویی نیز تا ۲۲ بهمن افتتاح خواهد شد. در این سفر ۴۵ طرح و پروژه تصویب می‌شود. دولت ۲۲۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای آذربایجان غربی در سال‌های پیش رو در نظر گرفته‌ایم.

روحانی در پایان تاکید کرد: ما بی‌تردید به فکر جوانان و تحصیل‌کردگان هستیم و آنها را فرزندان خود می‌دانیم. خدا نیاورد که شبی را بخوابیم و به فکر آنها نباشیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =