۰ نفر
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
دیدار ظریف با همتای انگلیسی/ عکس

جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس که بامداد دوشنبه وارد تهران شده بود، با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار کرد.

«جرمی هانت» علاوه بر این دیدار با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران هم ملاقات و گفت وگو خواهد کرد.


مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و برجام از جمله موضوعاتی است که در سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران مورد بحث و تبادل نظر با مقامات ایرانی قرار می‌گیرد.

این نخستین سفر جرمی هانت به تهران پس از تصدی در این سمت است. سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران پس از اعمال دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران انجام می‌شود و به نظر می‌رسد موضوع سازوکار ویژه مالی SPV اروپا برای تضمین منافع اقتصادی ایران از برجام و دیگر اقدامات اروپا در این راستا از جمله مسائلی باشد که در این سفر درباره آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و انگلستان در این دیدار جنبه های مختلف روابط و مناسبات دو جانبه، از جمله مسائل مرتبط با سازوکار مالی اروپا موسوم به اس پی وی، برای پیشبرد روابط اقتصادی و تجاری در چارچوب برجام را مورد تبادل نظر و گفتگو قرار دادند.

طرفین همچنین در خصوص مهمترین مسایل منطقه ای، از جمله لزوم تسریع در پایان دادن به جنگ در یمن و نیز سایر روندهای جاری در منطقه گفتگو و تبادل نظر کردند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    2 3
    من یه انتقاد کلی به مسئولین مون دارم‌ وقتی مقامات خارجی حالا مال هرکشوری که هست میان ایران ما با لبخند ازشون پذیرایی میکنیم. درحالیکه اونها با اخم ویا بی تفاوتی دربرابر دوربینها ژست میگیرند.‌انگاری زورکی با مسئولین دست میدن و احوالپرسی میکنند.عیب ازماست که زیادی رو بهشون میدیم.‌یاازتکبر اونا.