سهم ۸۰ درصدی پتروشیمی ها در عرضه دلار به سامانه نیما 

ایسنا نوشت: مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: امروز ۸۰ درصد عرضه ارز صادراتی در سامانه نیما متعلق به این شرکت‌ها است.

رضا نوروززاده با بیان این مطلب در همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت و انرژی افزود : پیش‌بینی می‌شد ۲۵ درصد از عرضه ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما به صنعت پتروشیمی اختصاص داشته باشد اما 

وی با تاکید بر این‌که جزیره قشم استعداد لازم برای تبدیل شدن به هاب توسعه انرژی را دارد، افزود: صنعت پتروشیمی طلایه‌دار ارزش‌آفرینی بین دیگر صنایع است. با اجرای اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی روند سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی به بخش خصوصی محول شده است.

وی افزود: علاوه بر این، هیچ‌کس نمی‌تواند نقش ایران از نظر اقتصادی و منطقه‌ای در حوزه پتروشیمی را نادیده بگیرد. ویژگی‌های ایران به لحاظ دسترسی به خوراک عظیم هیدروکربنی، زیرساخت‌های لازم، حمل و نقل ریلی به ترکیه و اروپا و آب‌های آزاد بسیار قابل توجه است.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این‌که این شرکت با حضور فعال تلاش کرد در تدوین برنامه پنج ساله نقشه راه توسعه فرصت‌های جذب سرمایه را پیش‌بینی کند، افزود: هم‌چنین از نظر توان دانشی حمایت این شرکت منجر به کسب تجربه‌های ارزشمند در زمینه مهندسی و تامین دانش فنی شده است.

۸۰ درصد عرضه در سامانه نیما متعلق به شرکت‌های پتروشیمی است 

نوروززاده در ادامه با اشاره به عرضه ارز صادراتی شرکت‌های پتروشیمی در سامانه نیما گفت: پیش‌بینی می‌شد که ۲۵ درصد از عرضه ارز حاصل از صادرات غیرنفتی کشور در سامانه نیما به صنعت پتروشیمی اختصاص داشته باشد اما امروز باید گفت ۸۰ درصد عرضه در سامانه نیما متعلق به شرکت‌های پتروشیمی است.

وی ادامه داد: از وزارت اقتصاد و دارایی تقاضا دارم تا در فاینانس و تامین منابع تجدیدنظر شود؛ همه تجهیزات از خارج وارد نشود و به توان شرکت‌های سازنده تجهیزات داخلی نیز توجه شده و بخشی از تجهیزات از تولیدات داخلی تامین شود.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به توانایی صنعت پتروشیمی در زمینه تولید برخی از کاتالیست‌ها اظهار کرد: صنعت پتروشیمی در زمینه تدوین دانش فنی و ایجاد لیسانس و تولید با بهره‌برداری از دانش ایرانی آمادگی دارد و با وجود تحریم‌های سال‌های قبل توانسته در زمینه تولید برخی از کاتالیست‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به توان عملیاتی دست پیدا کند.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =