قطعه‌سازان پیشنهاد دادند:
تعیین قیمت خودرو  ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار

ایسنا نوشت: در حالی که برخی رسانه‌ها از تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین قیمت خودرو در حد ۵ درصد پایین‌تر از نرخ‌های حاشیه بازار خبر داده‌اند، رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی اعلام کرد که هنوز تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده است.

محمدرضا نجفی‌منش با بیان این مطلب اظهار کرد: تصمیم‌گیری برای تعیین قیمت جدید خودرو در مرحله بررسی است و هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

وی با بیان این‌که پیشنهاد ما تعیین قیمت رسمی خودرو در حد ۵ درصد پایین‌تر از نرخ‌های حاشیه بازار است، تصریح کرد: در این صورت تقاضای واسطه‌گری و دلالی از بازار خودرو خارج شده و شاهد تعدیل قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو نیز خواهیم بود.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: همان‌طور که در نامه ارسالی به رییس‌جمهوری در روز گذشته اعلام شد، وضعیت صنعت قطعه‌سازی به شدت وخیم است و اگر در روزهای آتی فکری برای آن نشود با مشکلات اساسی در کاهش تولید و بیکاری گسترده پرسنل شاغل در واحدهای قطعه‌سازی مواجه خواهیم شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    42 0
    مگه حقوق کارمندها 5 درصد کمتر از تورم تو بازاره که شما میخواید زرنگی کنید ؟
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    36 0
    من پیشنهاد می کنم قیمت خودرو رو آزاد کنن که هرچقدر خواستن قیمت ماشین رو ببرن بالا. از اون طرف هم واردات خودرو رو با تعرفه واردات صفر آزاد کنن ببینیم این آشغالای تولید داخل رو با این قیمتهای فعلی کسی میخره؟
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    29 0
    اون موقع کدوم عاقلی از اینا خودرو میخره اگه این پیشنهاد قطعه سازان عملی بشه
  • رضا IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    25 0
    ببندید درشو بهتره
  • مصطفي ف IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    28 0
    سالهاست كه اشتغال يه سري كارگر بخت برگشته توسط خودروسازان و وابسته هاشون گروگان گرفته شده: دقيقا داره تهديد ميكنه با بيكاري گسترده پرسنل شاغل در واحدهای قطعه‌سازی مواجه خواهیم شد. من اگه جاي مسئولين بودم اين آقا رو اعدام ميكردم نه اون سلطان سكه رو. اين كه به سادگي 80 ميليون ايراني رو تهديد ميكنه و يه آبم روش. به كدوم جرم نكرده مردم بايد جبران مفت خورهايي نظير ايشون رو بكنن با خريد ماشين هاي آشغال و بي كيفيت اونم به قيمتهاي نجومي
  • عباس IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    3 1
    اینکه قیمت خودرو 5 درصد از قیمت آزاد کمتر باشد حرف ناعادلانه است بنده 27 میلیون بهمن ماه که قیمت دلار 4400 بود واریز کردم و اگر پولم را تبدیل به دلار می کردم الان 80 میلیون تومان می داشتم شرکت های خودرو ساز در سال 96 که پول ها رااز مردم بخت برگشته گرفتند قطعه را با همان دلار 4400 سال 96 معامله کردند پس چرا الان از مردم تقاضای واگذاری خودرو با دلار روز را دارند عادلان این است که در زمان واریز وجه نرخ ارز آن زمان را ملاک با لا بردن قیمت خودرو قراردهند ضمنا اگر ورود خودرو را به کشور با همان تعرفه موجود گمرک باز کنند خودرو سازان باید بدنبال پیدا کردن مشتری باشند و قیمت بازار خودروی داخلی به شدت سقوط خواهد کرد و به مردم اجحاف نخواهد شد وزارت صمت باید قدری انصاف داشته باشد و نگذارد با مردم اینچنین برخورد غیر اسلامی و انسانی شود.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    1 0
    ای کاش خبر انلاین لااقل معرفی میکرد این قطعه سازان کیا هستن نکنه خودش کارخانه قطعه سازی داره اونه که هی میگه 5 درصد 5 درصد زیر قیمت بازار