۵۳ میلیارد دلار واردات و صادرات در کشور انجام شد

ایرنا گزارش داد: مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۵۳ میلیارد دلار واردات و صادرات تا پایان مهر ماه امسال در کشور انجام شد.

 فرهاد نوری دوشنبه شب در نشست فعالان اقتصادی کشورهای ایران و افغانستان در نخستین نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صنعتی البرز افزود: از مجموع مبادلات تجاری کشور تا مهر ماه امسال، ۲۷ میلیارد دلار مربوط به صادرات و ۲۶ میلیارد دلار در حوزه واردات کالا بوده است. 
وی گفت: با وجود هجمه های دشمنان و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی، این میزان واردات و صادرات از کشور صورت گرفته است. 
وی با بیان اینکه تراز تجاری کشور بدون احتساب فروش قیمت نفت مثبت بوده است افزود: تنها در میزان صادرات صورت گرفته به کشور افغانستان طی هفت ماه گذشته شاهد رشدی ۲۴ درصدی نسبت به سال گذشته بوده ایم. 
نوری گفت: با هدف توسعه بازاریابی و صادرات کالا به این کشور از طریق ایران تدابیری اتخاذ تا از ورود کالاهای بی کیفیت به این بازار جلوگیری و کالاها بر مبنای استانداردهای تعریف شده روانه بازار هدف شوند. 
وی با اشاره به اینکه تمرکز ما بیشتر بر روی کشورهای همسایه است ادامه داد: ایران با پنج بازار صادراتی ۷۰ درصد صادرات خود را پوشش می دهد و اگر بتوانیم به ۹ کشور پیرامونی این بازارها را توسعه بدهیم بیش از ۸۰ درصد صادرات مان را پوشش داده ایم. 
نوری گفت: تحقق این مهم خیلی متاثر از تحریم ها نیست و به دست آوردن آن امکان پذیر است. 
وی ادامه داد: با توجه به شرایط امروز ایران مشکلاتی در حوزه صادرات و واردات وجود دارد، اما ۲ کشور افغانستان و ایران برای گسترش مرادوات تجاری و اقتصادی خود آنقدر انگیزه دارند که این مشکلات بر این روابط آنها تاثیر منفی نخواهد گذاشت. 
۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =