۰ نفر
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

تور کیش چند سالی است به محبوب ترین تور در بین چینی ها و هنگ کنگی ها تبدیل شده است.

جزیره کیش که شباهت زیادی به هنگ کنگ داشته و به دلیل ظرفیتهای زیادی که به لحاظ ماهیگیری و صادرات و واردات در خود دارد به قطب اقتصادی برای چینیان تبدیل شد.

تور کیش لحظه آخری همراه با هتل کیش همچنین مقصدی دوست داشتنی برای ایرانیان به شمار می‌رود. گردشگران داخلی زیادی به دلیل موقعیت جغرافیایی و سیاسی و تفریحی این منطقه ترجیح میدهند تعطیلات خود را در هتل های این منطقه بگذرانند و از ورزش و تفریحات آبی، جنگ های شبانه منطقه کیش لذت ببرند.

تور کیش کمی پیش یک سفر تجاری محسوب میشد. مناطق آزاد گردشگری همچون کیش به دلیل نداشتن قوانین مالیاتی به مدت بیست سال آغاز فعالیت شرکت ها و فعالیت های تجاری بهترین مقصد برای سودآوری و ثبت شرکت و فعالیت می باشند. از این رو تور کیش به لحاظ اقتصادی نیز طرفدار زیادی دارد.

تور کیش یک تیر است با دو نشان  شما با سفر به کیش و بازدید از منطقه ای استوایی در ایران امکان بازدید از هنگ کنک بدون ویزا و با هزینه اندک را خواهید داشت. اما چه چیز هنگ کنگ پیشرفته به کیش آرام شباهت دارد؟ بندرگاه تجاری و به همراه هوای پاک و اقلیم مرطوب و ساختمان های بروز با حضور چشم بادومی های عجیب غریب این منطقه را شبیه به هنگ کنگ نموده اما هنوز مسافت زیادی برای تبدیل شدن این منطقه به آن شهر وجود دارد.

هیچ ایرانی علاقه ای ندارد منطقه آرام و زیبای کیش به محلی شلوغ همچون هنگ کنگ با وجود شهروندان چینی بی رحم تبدیل شود. اما برخی سیاستمداران ترجیح میدهند منطقه فرودگاه و بندرگاهی کیش طبق اصول استاندارد شن جن چین ساخته و اداره شود.

در واقع تور کیش از چین فرصتی برای ساخت بندرگاههای متعدد برای افزایش صادرات و واردات در این منطقه می باشد و شاید این دلیل اصلی واگذاری زمین های منطقه کیش به شهروندان چینی بوده است. به هر حال حضور چینی ها در منطقه کیش علاوه بر سود هایی که عنوان شد ضررهای زیادی برای ساکنین ایرانی و اکوسیستم به همراه داشته و در حال حاضر به معضل تبدیل شده است.

البته امید آن است که هنگ کنگ و شن جن و هندوستان نقطه عطف خوبی برای شناخته شدن منطقه آزاد کیش باشند و از طریق این گردشگران و تاجران بتوان تبلیغات خوبی برای جذب گردشگر و گردش مالی در صنعت توریسم، بازرگانی در ایران انجام داد. به واسطه حضور این گردشگران در کیش شاید هتل هایی با استانداردهای جهانی و تفریحاتی به روز نیز راه اندازی شود. البته قبل از آنکه ضرر این گردشگران بیشتر از سودشان باشد.

تور کیش از چین حالا به سفری اقتصادی برای چینی ها تبدیل شده و سالانه گردشگران زیادی به منظور کسب سود عالی به این منطقه سفر می‌کنند. این در حالی است که ایرانیان تور کیش را تنها به دید تفریحی رزرو می کنند و با حضور کم رنگ خود در منطقه جای پای گردشگران چینی را محکم تر از قبل می‌کنند.

چینی ها پیش از این در کشورهای دیگر ساخت و سازهای زیادی داشتند و باعث پیشرفت مناطق ساحلی زیادی در خاور میانه شده اند. این جنبه حضور آنها در مناطق ساحلی غیر قابل انکار است و نمی توان فواید حضور اینان در خلیج فارس را نادیده گرفت. کشورهایی همچون دبی، بحرین در سالهای اخیر رشد سازه ای و تکنولوژی خود در زمینه های ماهواره ای را تا حدودی مدیون چینی ها می باشند. با مقایسه ساختمانهای دبی با شهر هنگ کنگ به سادگی در میابید چینی ها چه اندازه در آبادی این منطقه نقش داشته اند.

البته در حال حاضر واگذاری زمین های منطقه کیش به چینی ها تنها به منظور تسهیل امور نفتی و سکوهای نفتی بوده و آینده روشنی از حضور این گردشگران در کیش وجود ندارد. به هر حال تور کیش در حال حاضر بهترین سفر به منطقه ای استوایی و بکر در ایران و جهان است و توصیه می شود قبل از دگرگون شدن آن این سفر را از دست ندهید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826785

برچسب‌ها