دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از کاهش تعداد سازمانهای آموزش و پرورش کشور پس از اجرای سند تحول بنیادین خبرداد.

ایسنا نوشت:

مهندس مهدی نوید ادهم گفت: در این سند برای اینکه سازمان‌های آموزش و پرورش به سازمان‌های چابک تبدیل شوند تعداد ادارات و سازمان‌های آموزش و پرورش محدود می‌شود.

به گفته دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کاهش تعداد ادارات و سازمان‌های آموزش و پرورش بر اساس تقسیمات جغرافیایی و ساز و کارهایی که اتخاذ می شود محدود خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 730 اداره و سازمان آموزش و پرورش در کشور وجود دارد که پس از بررسی‌های کارشناسی نحوه کاهش تعداد این سازمان‌ها اعلام می شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: بر اساس آنچه در سند ملی آموزش و پرورش آمده است مدرسه کانون تربیتی محله مطرح خواهد شد و مناسباتی که در محله در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی رخ می‌دهد با محوریت مدرسه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مدرسه باید کانون اتکای دولت و ملت باشد تا زمینه‌های پیشرفت و تعالی کشور شود افزود: فعالیت‌هایی که در بیرون از مدرسه انجام می‌شود، می‌تواند با محوریت مدرسه شکل بگیرد و چنانچه مدرسه این جایگاه لازم را پیدا کند و مناسبات خوبی با اولیا، مساجد و سایر ارگان‌ها داشته باشد، می‌تواند میدان‌دار برنامه‌های فرهنگی و تربیتی نظام در محله‌ها باشد.

دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از مباحثی که در سند ملی آموزش و پرورش مورد توجه و تاکید قرار گرفته است، طولانی کردن ساعات حضور دانش‌آموزان در مدارس است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌های تدوین شده در سند ملی آموزش و پرورش حضور دانش‌آموزان هم در طول روز و هم در طول سال تحصیلی باید در مدارس افزایش یابد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: تجلی طولانی شدن این حضور منجر به ایجاد مجتمع‌های آموزشی، تربیتی شدو دانش‌آموزی که وارد اول دبستان می شود 12 سال تحصیلی را در همان مجتمع می گذراند تا یک شناخت دقیق علمی ، متقابل بین مربی ، دانش‌آموز و خانواده‌ ایجاد شود و با این شناخت برای اصلاح اندیشه دانش‌آموز برنامه‌ریزی‌ شود.

کد خبر 82724

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین