از شنبه ۳ آذر آغاز شد:‌ ثبت نام کارت المثنی سوخت

 ثبت نام حضوری مالکان خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت از طریق مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ از امروز (شنبه) آغاز شده است.

به گزارش خبرآنلاین، همچنین ثبت نام غیر حضوری  برای صدور مجدد کارت سوخت نیز از طریق سامانه اینترنتی و نرم افزار موبایل (اپلیکیشن) خدمات دولت همراه از روز دوشنبه (پنجم آذر) امکان پذیر خواهد بود.

هفته گذشته اعلام شد که تحویل بنزین به خودروها و موتورسیکلت‌ها  به زودی و تنها با استفاده از کارت سوخت امکان پذیر خواهد بود؛ بنابراین، مالکان وسایل نقلیه فاقد کارت سوخت باید سریعتر نسبت به تهیه کارت سوخت اقدام کنند.

به همین دلیل از امروز (سوم آذر) ثبت نام کارت سوخت برای مالکان خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت آغاز شده است که تا ۲۴ آذرماه ادامه خواهد داشت. 

گفته می شود افزایش نگران کننده میزان قاچاق سوخت سبب احیای مجدد کارت سوخت شده است .

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران روز گذشته با صدور اطلاعیه ای ،روش های ثبت نام برای دریافت کارت المثنی سوخت برای خودرو یا موتورسیکلت را اعلام کرد.

در روش نخست، ثبت نام مالکان خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ از شنبه (سوم آذر ماه) با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری انجام پذیر است.

در این روش، مالکان خودروهای عمومی دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت و مالکان خودروهای قولنامه ای برای ثبت نام کارت سوخت المثنی، می توانند همانند گذشته صرفا با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

خودروهای نو شماره، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آنها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه داشته باشند.

روش دوم به صورت مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی ( www.mob.gov.ir ) و ورود به گزینه درخواست کارت المثنی سوخت و ثبت اطلاعات است که این سامانه از ۵ آذرماه در دسترس عموم قرار می گیرد و ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.

در روش سوم با دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت المثنی سوخت است که از پنجم آذر از طریق نسخه های اندروید (Android) و آی.اُ.اس (IOS) از چهار منبع سامانه خدمات دولت همراه (mob.gov.ir)، ایران اپس(iranapps.ir)، کافه بازار (cafebazaar.ir)و اپ استور (appstore.ir)قابل دریافت است.


طبق این اطلاعیه، مالکان خودرو یا موتور سیکلت که کارت سوخت فعال در سامانه هوشمند دارند در صورت ثبت تقاضای صدور کارت المثنی، کارت اولیه آنها ابطال خواهد شد. بنابراین توصیه می شود فقط افراد فاقد کارت سوخت برای ثبت نام مراجعه کنند.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 827425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =