واکنش ترامپ به اعتراضات اخیر در فرانسه

ایرنا نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با اظهار نظری درباره اعتراض های فرانسه تلاش کرد تا از این طریق همتای فرانسوی خود امانوئل مکرون را برای حل و فصل موضوعات مورد اختلاف در زمینه های تجاری و نظامی تحت فشار قرار دهد.

ترامپ در توئیتر نوشت: اعتراض های گسترده و خشونت آمیز فرانسه این را مد نظر قرار نداده که اتحادیه اروپا در حوزه تجاری یا پرداخت های منصفانه و معقول برای حمایت نظامی فوق العاده ما چقدر بد با آمریکا رفتار کرده است. این دو موضوع باید زودتر جبران شود.
خبرگزاری فرانسه نوشت ترامپ با این توئیت نشان داد که او نگاهی به تظاهرات روز شنبه فرانسوی ها داشته و از همدلی با مکرون امتناع کرده است. این در حالی است که دو طرف پیش از این روابط نزدیکی با هم داشتند.
مناسبات ترامپ و مکرون در هفته های اخیر به دلیل طیف گسترده ای از مسائل از جمله حمایت اروپایی ها از برجام و درخواست آنها برای ایجاد ارتش مشترک اروپایی رو به تیرگی نهاده است.
در جریان اعتراضات روز شنبه در فرانسه حدود 130 معترض بازداشت و 24 نفر دیگر زخمی شدند. معترضان که به «جلیقه زردها» معروف شده اند عمدتا از اهالی مناطق روستایی هستند و نسبت به سیاست های مالی و اقتصادی دولت مکرون از جمله افزایش قیمت سوخت اعتراض دارند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 827801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =