جلیلی: نگرانی از دستاوردهای هسته‌ای ایران صرفاً یک بهانه بود

باشگاه خبرنگاران نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نگرانی از دستاوردهای هسته ای ایران برای غرب صرفا بهانه بود زیرا امروز ایران تمام نگرانی های آنها را رفع کرده است.

نشست عمومی چهل سال دستاورد در سایه مقاومت بعد از ظهر امروز( دوشنبه) در محل هتل آزادی در حاشیه کنفرانس مجمع عمومی وحدت اسلامی با حضور سعید جلیلی، آیت الله اراکی، محسن هاشمی، آیت الله تسخیری، علامه سید فضل الله، مجید بذرافکن، ایت الله اعرافی، شیخ بلال برگزار شد.

سعید جلیلی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در این نشست خاطرنشان کرد: بیش از پنج قرن است که غرب به دنبال یکه تازی در عرصه‌های مختلف جامعه جهانی است و می توان گفت که  این تمدن به ویژه در ٧٣ سال گذشته و پس از جنگ جهانی دوم برای خود انحصاراتی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: استفاده از سلاح نامشروع هسته ای همچنین  امتیاز وتو  با یک منطق قدیمی استکباری ایجاد شده است و این امر بر اساس استدلالی  مبنی بر این انجام می شود که هر کس قدرت بیشتری دارد امتیاز انحصاری خواهد داشت .

جلیلی خاطرنشان کرد:غرب بر مبنای این انحصارات به خود اجازه می‌دهد برای دنیا تعیین تکلیف کند و در نتیجه می‌توانیم حمایت از اشغال فلسطین و تجاوز به یمن را هم در همین راستا تعریف کنیم، در طول مدت زمانی که مسئول مذاکرات هسته‌ای با شش قدرت غربی را داشته ام مدام این سوال پرسیده می‌شد که چرا علی رغم اینکه غرب سلاح هسته‌ای دارد فعالیت سانتریفیوژهای ما را زیر نظر دارند؟ همچنین این سوال را می‌پرسیدند که قدرت‌های بزرگ از انقلاب اسلامی می‌ترسند و در عین حال دیگران راهم می‌ترسانند؟ راه اندازی پروژه اسلام هراسی و ایران هراسی برای چیست؟

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: موضوع هسته‌ای صرفا یک بهانه بود و امروز بعد از اذعان خودشان به پایبندی ایران به تعهداتش باز این سوال پیش می‌آید که این نگرانی‌ها برای چیست؟نکته اینجاست که علی رغم دشمنی‌هایی که در طول ٤٠ سال علیه کشورمان وجود داشته ، ایران اسلامی دستاوردهای بزرگی را کسب کرده  است.دستاورد انقلاب در قدرت نرم افزاری و اندیشه دینی است که نشان داد اندیشه دینی می‌تواند در سیاست و اقتصاد هم موفق و محقق شود.

وی ادامه داد:نرم افزار اسلامی  می‌تواند از تمدن غرب پیشی گیرد زیرا مبتنی بر اسلام ناب و ظهور تمدن اسلامی است، امروز این باور قبرای مردم ما به تجربه عینی تبدیل شده است که وقتی اسلام را انتخاب کنند حیاتی تازه می‌یابند.

214219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 828037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =