سرلشکر صفوی: تفکر مقاومت تنها مکتب الهام‌بخش برای آزادی قدس است/ تلاش برای شکل‌گیری قطب قدرت جهان اسلام

تسنیم نوشت: دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: تفکر مقاومت اسلامی ، تنها منشور راهنما و مکتب الهام بخش برای آزادی قدس شریف و ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

سرلشکر پاسدار صفوی، دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی  و سومین نشست بین المللی " نقش سادات در وحدت جهان اسلام و حمایت از آرمان فلسطین " با رویکرد سادات نماد وحدت و سرمایه اجتماعی جهان اسلام، در جمع اندیشمندان و علمای  جهان اسلام  شرکت کننده در مراسم   به سخنرانی پرداخت و در بیان ضرورت های وحدت ملت و کشورهای جهان اسلام گفت: زمینه‌سازی امت واحده و شکل گیری قطب جدید جهان اسلام  در قرن حاضر با استفاده از ظرفیت  و عوامل توانمندساز اقتصادی ، سیاسی  ، دفاعی و امنیتی و فرهنگی و علمی کشورهای اسلامی برای حمایت از آرمان های فلسطین و آزادی قدس شریف   از ضرورت های وحدت جهان اسلام در قرن حاضر است.

وی افزود: یکی از مهم ترین عوامل وحدت، وحدت در  مقابل دشمن است ، دشمن جهان اسلام آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها هستند ، مقابله با رژیم صهیونیستی  و اهداف آمریکا و گروهک های تکفیری همچون داعش که دست ساخته سازمان‌ها اطلاعاتی آمریکایی و صهیونیست‌ها  است ، از مهمترین عوامل وحدت در مقابل دشمن است.

اهم سخنان سرلشکر پاسدار صفوی بدین شرح است:

*تقابل در برابر هژمون قدرت آمریکا در جهان و حمایت از چند قطبی شدن قدرت در جهان حاضر  به سمت چند جانبه‌گرایی و چند قطبی شدن قدرت  در حال حرکت است  و باید تلاش کنیم یکی از قطب‌های قدرت را که قطب قدرت جهان اسلام است در قرن حاضر شکل دهیم.

*باید بفهمیم دشمنان چه راهبردی دارند . بدنبال چه اهداف دراز مدتی هستند  و در مقابل  راهبرد دشمنان  ما مسلمانان باید راهبرد همگرایی  و وحدت اسلامی را باهدف بیداری سیاسی و تشکیل هسته های مقاومت  اسلامی برای حمایت همه جانبه از آزادی قدس شریف و ملت مظلوم یمن شکل دهیم .

*تهدیدات نرم ، نیمه سخت و سخت قدرت‌های استکباری و تشکیل پیمان‌ها و اتحادیه‌های اقتصادی ، سیاسی و  فرهنگی و گردشکری  و نظامی بین کشورهای اسلامی  بصورت منطقه‌ای و قاره‌ای را از دیگر  اهداف و ضرورت‌های وحدت ملت‌ها و  کشورهای  اسلامی  است و  موقعیت ممتاز جغرافیایی  طبیعی کشورهای اسلامی در کنار  موقعیت و وزن برتر ژئوپلیتیکی ، ژئواستراتژیک  و ژئوکالچر و نیز ژئو اکونومیکی جهان اسلام  از عوامل کلیدی و برتر توانمد ساز همگرایی وحدت امت اسلامی است.

*سادات بعنوان بدنه فعال امت اسلامی از نقش مهمی در ساختار اجتماعی امت اسلامی در طول تاریخ  برخوردار بودند . با پیروزی  انقلاب کبیر اسلامی  در ایران به رهبری  حضرت امام (ره) و تداوم بیست و هشت ساله آن توسط حضرت امام خامنه‌ای ، هدایت و رهبری و مدیریت سادات ، جریان تاریخ اسلام را  در یک شکل جدیدی برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی و زمینه  سازی همگرایی  و وحدت امت اسلامی و آماده سازی برای آزادی قدس شریف آماده کرده است.

*اکثر قیام‌های  استقلال طلبانه  و مبارزات ضد استعماری  مردمی در طول تاریخ  کشورهای اسلامی  از شمال آفریقا  تا غرب آسیا به وسیله علما و روشنفکران  مجاهد و انقلابی، خصوصا  سادات هدایت و رهبری شده  و در دوره حساس کنونی نیز  سلسه جلیله  سادات در ایران و لبنان به عنوان زعیمان دفاع از بلاد اسلامی  توانستند فتنه عظیم داعش و جریان تکفیر را به کمک مردم  مسلمان  و دولت های سوریه و فلسطین خنثی کنند و شکست دهند.

*خردمندی و شجاعت و درایت سادات  در حل بحران‌های منطقه‌ای ،آرمان  ملت‌های اسلامی  را بیش از هر زمانی محتمل و دست یافتنی  کرده است. غلبه دلباختگان  سنت نبوی  و سیره علوی بر تفکر الحادی  و انحرافی وهابیت  تکفیری ، تفکر اسلام  ناب را  به عنوان یک ریسمان الهی و منشور الهام آفرین   و سرمایه نجات  بخش  برای امت اسلامی قرار داده است و این سرمایه را بایستی در جهت آرمان  وحدت اسلامی و آزادی قدس شریف بکار گیریم.

* از زمان حکومت‌های نا مشروع  در طول تاریخ بلاد اسلامی  تا دوران معاصر، سادات و منسوبین  به اهل بیت  در اقصی نقاط جغرافیایی جهان اسلام مورد ظلم و ستم قرار داشته‌اند اما انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره)  و تداوم آن توسط حضرت آیت الله العظمی  امام خامنه‌ای امنیت را  به شجره طیبه  سادات بخشیده است و این شجره طیبه  در راس تاثیر گذاری  بر تحولات  عزت بخش  و قدرت آفرین  جهان اسلام  در  منطقه غرب آسیا ، خصوصا در  نجات ملت‌های عزیز عراق و سوریه و لبنان از وهابیت تکفیری قرار گرفته‌اند که می‌توان همین راه را برای آزادی قدس شریف  و ملت مظلوم یمن بکار گرفت.

*تمدن نوین اسلامی صرفا با نگاه  امت واحده و با پیوند قران و سنت نبوی و عترت طاهرینش قابل برپایی است  و با این نگاه و تفکر  مقاومت اسلامی به عنوان ثمره  انقلاب اسلامی، تنها منشور راهنما و مکتب الهام بخش  برای آزادی قدس شریف و ایجاد تمدن نوین اسلامی  در جهان اسلام  ، با همکاری  همه ملت‌های اسلامی  و علما و روشنفکران، خصوصا علما و روشنفکران سادات جهان اسلامی شدنی است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 828066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =