جشنواره تئاتر بین المللی کودک و نوجوان، بیشتر به کیفیت توجه داشته باشد تا کمیت

کارگردان و کارشناس پیشکسوت تئاتر گفت: به علت مشکلات اقتصادی و ارزی، در دعوت از گروه های نمایشی خارجی به کیفیت، توجه ای نشده بود.

سید محمد جواد کبودرآهنگی، کارشناس ارشد بازیگری و کارگردان پیشکسوت تئاتر همدان در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین با اعلام مطلب فوق افزود: اگر به جای 10 گروه نمایشی خارجی، 4 یا 5 گروه قوی در این دوره حضور پیدا می کردند، قطعا اثر آموزشی جشنواره بیشتر می شد.

وی مشکلات ارزی را، علت اصلی حضور گروه های نمایشی خارجی ضعیف در این دوره دانست و خاطرنشان کرد: به نسبت سالهای گذشته نمایش های خارجی جشنواره، بسیار ضعیف و کم اثر بودند چرا که در جنبه آموزش این گروه ها، حرفی برای گفتن نداشتند.

کبودرآهنگی، با اعلام اینکه جشنواره بیست و پنجم ویژگی های خوبی داشته، اظهار داشت: شادپیمایی در روز اول یک امتیاز برای این دوره بود.

وی افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، راه خود را پیدا کرده و با ریتم مناسبی در حال حرکت است.

پیشکسوت تئاتر استان که تاکنون بیش از 45 اثر نمایشی را به روی صحنه برده است، استاندار نبود سالن های نمایش را بزرگترین مشکل جشنواره اعلام کرد و گفت: سالن های همدان، استاندار لازم برای نمایش معمولی و متوسط را هم نداره، ولی ما در این سالنها، جشنواره حرفه ای و بین المللی را برگزار می کنیم!؟

وی ادامه داد: مشکلات فنی، نبود نور و پخش صوت مناسب، بالا بر، جلوه های بصری و حتی فیزیک و چیدمان صندلی ها، مناسب تئاتر کودک نیست.

کبودرآهنگی تصریح کرد: برای سال آینده امیدوارم، نمایش برای گروه های مخاطب( خردسال، کودک و نوجوان) درجه بنده بشه تا شاهد حضور افراد از گروه های سنی مختلف در تمام سالن ها نباشیم.

کارگردان صاحب سبک تئاتر کشور در خصوص رایگان بودن جشنواره نیز گفت: هدف جشنواره کسب درآمد نبوده و نیست چرا که فروش بلیط جبران هزینه های بالای برگزاری جشنواره را نخواهد کرد، ولی اختصاص بلیط با شماره صندلی جهت نظم حاضرین در سالن های نمایش، امری ضروری است که امیدواریم برای سال آینده این مشکل مرتفع گردد.

کبودرآهنگی در ادامه با بیان اینکه تئاتر کودک و نوجوان رو به رشد هست، افزود: تئاتر کودک فقط شادی و رقص و آواز نیست، این هنر باید در مسیر محتوا، با تکنیک ها مختلف حرکت کند تا به کودک راه زندگی و انسانیت آموزش داده شود.

وی با اعلام اینکه روانشناسی کودک باید مورد توجه نویسندگان این حوزه قرار گیرد، تاکید کرد: کودک را باید شناخت و سپس به وی آموزش داد، کودک امروز هوشیار، جدی و آگاه است.

پیشکسوت تئاتر، ضمن تشکر از خبرآنلاین همدان، از مسئولین خواست از تئاتر استان و کشور، حمایت لازم را داشته باشند و افزود: تقاضا دارم، دبیرخانه دائمی و کلا" برنامه ریزی جشنواره بین المللی کودک و نوجوان به همدان سپرده شود.

45

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 828124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =