کیهان نوشت: متهمی که مرتکب بزه بریدن بوته‌ها و درختچه‌ها شده بود بعد از اجرای حکم کاشت دو هزار نهال به جای حبس، در محل اجرای حکم استخدام شد.

این متهم طی مجازات‌های جایگزین به انجام ۸۰ ساعت خدمات عمومی برای کاشت دو هزار نهال تاغ و اتریپلیکس در شهرستان داورزن محکوم شده بود تا حکم با نظارت اداره منابع طبیعی در طرح «بیابان‌زدایی و تثبیت شن‌های روان در منطقه کانون بحران» اجرا شود.

اما در اتفاقی جالب، از آنجایی که پیمانکار مشارکتی اجرای طرح از نحوه عملکرد محکوم علیه ابراز رضایت داشت، پس از اجرای حکم و اتمام دوران محکومیت متهم مذکور را در محل استخدام کرد و این فرد درحال حاضر مشغول کاشت و سایر کارهای محوله است.

بر اساس این گزارش، مجازات‌های جایگزین حبس و محکوم کردن مجرمان جرائم سبک به انجام خدمات عام‌المنفعه، مهم‌ترین دستاورد قانون جدید مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ محسوب می‌شود.

بنابر ماده ۶۶ قانون مجازات اسلامی، مرتکبان جرایم عمدی که حداکثر مجازات قانونی آنها ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس است به مجازات‌های جایگزین محکوم می‌شوند، البته استفاده از این مقررات برای مجرمان و محکومانی است که سابقه کیفری نداشته‌اند یا از سابقه کیفری‌شان بیشتر از پنج سال نگذشته باشد.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 828144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =