نمایشگاه پوسترهای نمایش شاه دیوانه افتتاح شد

مراسم افتتاحیه نمایشگاه و مسابقه پوسترهای منتخب نمایش «شاه لیر» که روایت‌گر خیانت فرزندان به پدرشان و دیوانه شدن پادشاه است، عصر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم افتتاحیه نمایشگاه و مسابقه پوسترهای منتخب نمایش «شاه لیر»، امروز (چهارشنبه هفتم آذر) با حضور تعدادی ازهنرمندان در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد، این در حالی است که همزمان با برگزاری این رویداد، از نفرات برگزیده مسابقه نیز طی مراسمی قدردانی به عمل آمد.

مسعود دلخواه، تهیه‌کننده و کارگردان نمایش «شاه لیر» در ابتدای این مراسم گفت: «همان‌طور که علاقه‌مندان تئاتر می‌دانند، گروه نمایش «تئاتر تجربی تهران» سال ۹۵ همزمان با اجرای نمایش «بیگانه» در تالار چهارسو، چنین مسابقه ای را برگزار کرد که خوشبختانه با استقبال خوب هنرمندان نیز مواجه شد. حال برای دومین بار است که این رویداد همزمان با اجرای نمایش «شاه لیر» در تالار اصلی با هدف حمایت از طراحان پوستر و بروشور آثار نمایشی تدارک دیده شده است که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.»

وی ادامه داد: «پس از انتشار فراخوان مسابقه پوسترهای منتخب نمایش «شاه لیر»، بیش از ۱۸۰ اثر به گروه اجرایی ارسال شد که ازاین تعداد از ۲۰ طرح برای حضور در نمایشگاه انتخاب و چهار اثر نیز به عنوان آثار برگزیده اول، دوم و سوم معرفی شدند. به هر حال این رویداد اقدامی برای معرفی هنرمندان مستعد و جوانی است که سالهاست در حوزه های مختلف کار می‌کنند و می‌توانند با چنین برنامه‌ای فضایی برای معرفی هنر خود داشته باشند.»

کارگردان نمایش «شاه لیر» گفت: «طی برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، علاوه بر اینکه بیست اثر منتخب در روزهای اجرای نمایش «شاه لیر» برای عموم علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود، هر روز یک اثر نیز به عنوان کار منتخب در فضای مجازی بارگذاری و به سایر مخاطبان معرفی می‌شود که تصور می‌کنم این اقدام می‌تواند بهتر از هر جایزه مادی برای برگزیدگان باشد. البته ما در این مسابقه به هنرمند برگزیده اول مبلغ یک میلیون تومان، هنرمند برگزیده دوم پانصد هزارتومان و هنرمندان برگزیده سوم مبلغ ۲۵۰ هزار تومان تقدیم می‌کنیم که امیدوارم بتواند مقدمه‌ای برای موفقیت‌های دیگرشان باشد.»

محسن غلامی، دبیر نمایشگاه و مسابقه پوسترهای منتخب نمایش «شاه لیر» هم بعد از صحبت‌های دلخواه، ضمن معرفی مهدی فاتحی، سینا افشاری و دبیر نمایشگاه به عنوان اعضای هیات داوران، گزارشی را از روند برگزاری مسابقه  پوسترهای منتخب نمایش «شاه لیر» ارائه داد. این در حالی است که بعد از این بخش، سید محمد مهدی موسوی، هنرمند برگزیده اول، فاطمه آزادی، هنرمند برگزیده دوم و امین قنبری و مریم قاسمی  به عنوان هنرمندان برگزیده سوم مسابقه، جوایز خود را در حضور نادر مشایخی، انوشیروان میرزایی و مسعود دلخواه دریافت کردند.

نمایش «شاه لیر» نوشته ویلیام شکسپیر، با تهیه‌کنندگی، طراحی و کارگردانی مسعود دلخواه، هر روز ساعت ۱۸ در تالار اصلی تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 828704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =