ورود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی در ۷ ماهه سال جاری/ لغو روادید یک‌طرفه با چین در دستور کار است

میزان نوشت: رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در ۷ ماهه سال جاری، ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی وارد کشور شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در گفتگو با بخش زنده خبر تصریح کرد: در ۷ ماهه سال گذشته شاهد ورود ۳ میلیون گردشگر خارجی به کشور بودیم که امسال این رقم به ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در مدت مشابه رسید که نشان دهنده رشد بسیار خوب و چشمگیر جذب گردشگران خارجی به ایران است.

وی افزود: این در حالی است که در گردشگری داخلی نیز شاهد رونق بسیار خوبی هستیم.

مونسان گفت: می توانیم بگوییم که در تمام حوزه‌های گردشگری خارجی رشد داشته ایم، اما در این میان گردشگری سلامت از رشد بیشتری برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: در گردشگری سلامت یکی از کشور‌های هدف ما، عمان است که با مصوبه هیئت دولت با این کشور لغو یک طرفه روادید را انجام داده ایم و لغو یک طرفه روادید با چین نیز در دستور کار است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین به سفر دبیر کل سازمان جهانی گردشگری به ایران اشاره کرد و گفت: چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری چندی پیش در همدان برگزار شد و در این اجلاس علاوه بر دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، ۸۰ عضو این سازمان نیز با وجود فضاسازی‌های منفی آمریکا علیه ایران حضور داشتند و این موضوع باعث شد تا ایران مدتی در رأس اخبار گردشگری دنیا باشد.

وی در ادامه گفت: اعضای شرکت کننده در این اجلاس و دبیر کل سازمان جهانی گردشگری از ایران و جاذبه‌های آن تعریف کردند و سایت سازمان جهانی گردشگری نیز در مدت چند روز به معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران و امنیت گردشگری در ایران پرداخت.

مونسان گفت: در برخی سایت‌ها ایران را به رنگ زرد در مقصد سفر نشان می‌دادند که اکنون خوشبختانه با برگزاری این اجلاس وضعیت ایران تفاوت کرده است و ایران را به عنوان مقصد امن گردشگری می‌شناسند.

وی با بیان این که خوشبختانه اخبار خوبی از حوزه گردشگری این روز‌ها منتشر می‌شود ادامه داد: تغییر نرخ ارز باعث شد تا بسته‌های سفر به ایران ارزان شود و در عین حال توانستیم برخی از تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم، به عنوان مثال در رایزنی با برخی ایرلاین‌ها توانستیم آن‌ها را جایگزین ایرلاین‌هایی کنیم که به ایران کاهش پرواز داشتند.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید در حوزه تأمین زیرساخت‌های گردشگری اتفاقات خوبی افتاده است و برخی از جذابیت‌های جدید حوزه گردشگری از جمله توسعه بوم‌گردی باعث شده تا گردشگران خارجی تمایل بیشتری برای سفر به ایران داشته باشند.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 828780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =