تصاویر | کودکان هنرمندی که استادان را به آینده موسیقی کشور امیدوار کردند

کودکان و نوجوانان هنرمند حاضر در پنجمین جشنواره و جایزه موسیقی نوای خرم که از دیروز (پنجشنبه هشتم آذر) آغاز شده است، اعضای هیئت داوران این رویداد را شگفت‌زده کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صدها نوازنده و خواننده کودک و نوجوان، از دیروز (پنجشنبه هشتم آذر) هنرنمایی خود را در پنجمین جشنواره و جایزه موسیقی همایون خرّم (نوای خرم) آغاز کرده‌اند.

میلاد کیایی، یکی از داوران بخش رقابتی این جشنواره درباره آثار اجرا شده در روز اول گفت: «امسال سومین دوره‌ای است که عهده‌دار مسئولیت داوری در جشنواره خرم هستم و باید بگویم که اجرای بچه‌های با استعداد این دوره، به شخصه من را به آینده هنری مملکت خوش‌بین‌تر کردند. امسال اجرای بچه‌های شهرستان درخشان است. به‌عنوان مثال ما شاهد اجرای بچه‌هایی از شهرستان قم بودیم که به‌شدت شاداب اجرا می‌کردند. همچنین امسال شاهد کیفیت بهتری در تنظیم‌ اجراهای بچه‌ها بودیم که نشان از پیشرفت این جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته است.»

کیایی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره موسیقی نوای خرم تاکید کرد: «این نوجوان‌ها آینده‌ساز کشور ما هستند و وقتی می بینم این چنین با علاقه و پشتکار به هنرشان توجه می‌کنند، به فرهنگ و هنر آینده ایران خوش‌بینی ویژه‌ای پیدا می‌کنیم و این موضوع جای بسی خوشحالی دارد.»

افلیا پرتو، یکی دیگر از اعضای هیات داوران نیز بخش رقابتی چهارمین جشنواره همایون خرم نیز در ارزیابی اجراهای روز اول جشنواره اظهار کرد: «باتوجه به اینکه پارسال هم به‌عنوان داور در جشنواره حضور داشته‌ام، می‌توانم بگویم که سطح جشنواره بسیار بهتر شده است. تقریبا همه شرکت‌کنندگان این دوره از لحاظ ظاهری، آداب صحنه‌ای و همچنین صدا دهی بهتر از دوره قبل عمل کرده‌اند. به‌طور کلی جشنواره خرم بسیار خوب در حال جلو رفتن بوده و همه برنامه‌های آن درست و به موقع انجام می‌شود. البته برخی تنظیم‌های ارائه شده توسط گروه‌ها خیلی شلوغ بودند ولی بر اساس این موضوع نمی‌توان ایرادی را به جشنواره وارد کرد. چراکه تنظیم‌ها براساس سلیقه تنظیم‌کنندگان انتخاب شده و ارتباطی به جشنواره ندارد.»

پرتو در پایان صحبت‌هایش گفت: «در موسیقی محدودیت برای اجرای قطعات وجود ندارد و ما نمی‌توانیم نوجوانان را از اجرای قطعات بزرگان منع کنیم. اگر آنها توانایی اجرا داشته باشند، از نظر بنده اجرای سخت‌ترین قطعات هم هیچ مانعی نخواهد داشت.»

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم)، روز پنج‌شنبه ۲۲ آذر در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 829029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • AT ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
    1 0
    فقط پسرها؟