۰ نفر
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
شهر لندن چهره نظامی بخود می‌گیرد!

ایرنا نوشت: تارنمای نشریه تایمز روز جمعه گزارش داد، پلیس مترو پلیتین قصد دارد برای مقابله با روند فزاینده جرم و جنایت در پایتخت انگلیس، نیروهای مسلح خود را در سطح شهر گسیل دهد.

به نقل از تایمز، نیروهای مسلح قرار است در محدوده‌هایی از پایتخت که بیشتر از سایر مناطق، شاهد وقوع جرم بوده است، گشت زنی کنند. بدین ترتیب پلیس لندن رسماً سیاست خود مبنی بر منع حمل اسلحه را تغییر داده و مأموران مسلح حضور پر رنگی در سطح شهر خواهند داشت.
منتقدان چنین عملیاتی را تحریک‌کننده خوانده و می‌گویند گشت زنی پلیس مسلح منجر به انزوای اقلیت‌های قومی خواهد شد. چنانچه پلیس لندن در سال 2005 دو هفته پس از حادثه بمب‌گذاری هفتم جولای که منجر به کشته 52 تن شد، یک مرد برزیلی را به ظن حمل بمب در ایستگاه مترو استاکول در جنوب لندن به ضرب گلوله از پای درآورد.
با این‌حال کرسیدا دیک رئیس پلیس لندن می‌گوید که نیروهای او کاملاً آموزش‌ دیده و اطمینان داد که در جریان این عملیات کسی آسیب نخواهد دید. او اظهار کرد، 40 درصد آدم کشی‌ها در لندن از سوی گروه‌های خلاف‌کار سازمان‌دهی شده و پلیس بایستی خود را با این نوع حملات تطبیق دهد.دیک افزود که نگرانی افکار عمومی نسبت به حضور نیروهای مسلح در سطح شهر قابل ‌درک است اما چاره‌ای برای مقابله با روند فزاینده جرم و جنایت در پایتخت ندارد.


تازه‌ترین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد که جرم و جنایت در سراسر انگلیس و ولز به‌شدت رو به افزایش است. این نهاد انگلیسی اعلام کرد که آمار قتل در یک سال منتهی به مارس گذشته (فروردین‌) 12 درصد و چاقوکشی 16 درصد افزایش داشته است.بر اساس این گزارش، آمار دزدی نیز 30 درصد و حملات مسلحانه 2 درصد رشد داشته است.
این گزارش همچنین می‌افزاید که درمجموع پلیس انگلیس 5 میلیون و 500 هزار فقره جرم در این مدت ثبت کرده است که این رقم در قیاس با سال گذشته 11 درصد افزایش نشان می‌دهد. از این میزان 40 هزار و 147 فقره مربوط به جرائم چاقوکشی بوده که این معضل از ابتدای سال جاری نگرانی‌های جدی را در حوزه امنیت داخلی ایجاد کرده است.
از سویی دفتر بازرسی پلیس و خدمات آتش‌نشانی انگلیس به‌تازگی اعلام کرده است که پلیس این کشور ده‌ها هزار «جرم مرتبط با خشونت» را ثبت نکرده است. این نهاد نظارتی داده‌های آماری پلیس از یکم ژوئن (11 خرداد) تا 30 نوامبر (9 آذر) سال گذشته را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که بیش از 9 هزار و 400 فقره جرم معادل 18.8 درصد کل جرائم صورت گرفته ثبت و ضبط نشده است. پلیس ادعا می‌کند که جرائم یادشده منجر به تلفات و یا جراحت نشده است.
نشریه تایمز در ادامه گزارش خود با اشاره به اینکه تنها 10 درصد مأموران پلیس در زمینه استفاده از سلاح آموزش‌ دیده‌اند، طرح جدید این نهاد امنیتی را بحث‌ انگیز خواند. با این‌حال، روند فزاینده جرم و جنایت در کنار سطح بالای هشدار امنیتی در انگلیس از جمله دلایلی است که پلیس لندن را در اجرای این طرح مصمم کرده است.
سطح هشدار امنیتی ناشی از تروریسم در انگلیس از اوت سال 2014 میلادی در مرحله 'شدید' قرار دارد. این سطح به این معنا است که حمله تروریستی در این کشور به‌شدت محتمل است.
2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 829143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =