۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۰

نخست‌وزیر اسرائیل بار دیگر تشکیل کشور مستقل فلسطینی را رد کرد

اظهارات اخیر رهبران کشورهای اروپایی و آمریکایی در خصوص مواضع تند کابینه نتانیاهو و خصوصاً علیه وزیر خارجه این رژیم که مرتباً از مخالفت با تشکیل کشور مستقل فلسطینی سخن می‌گویند سبب شده تا دیدگاه یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی نسبت به حزب لیکود به شدت تغییر کند.

آخرین یافته‌ها و نظرسنجی‌ها حاکی از این است که نتانیاهو به شدت در حال منفور شدن میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی است و عمده دلیل آن نیز سرسختی نشان دادن در خصوص مواضع بین‌المللی و در صدر آن تشکیل شدن کشور مستقل فلسطینی است.

این در حالی است که نخست‌وزیر اسرائیل که کابینه افراطی او در چند ماه گذشته به خبرسازترین سوژه برای رسانه‌ها تبدیل شده است در دیدار روز پنج‌شنبه خود با عبدالله دوم پادشاه اردن بار دیگر بر مخالفت خود با تشکیل این دولت مستقل تأکید کرد و همانطور که در دیدار با حسنی‌مبارک رئیس‌جمهور مصر اعلام کرده بود تنها خواهان از سرگیری مذاکرات صلح با طرف فلسطینی است.

این در حالی است که این بار فشارها به اسرائیل برای پذیرفتن طرح تشکیل کشور مستقل فلسطینی از ناحیه متحدان درجه یک او چون آمریکا، اروپا و حتی کشورهای عربی همسو با آن یعنی مصر و اردن و عربستان صورت می‌گیرد. هم زمان با دیدار نتانیاهو با عبدالله، دولت اردن در بیانیه رسمی اعلام کرد: عبدالله دوم در دیدار خود با بنیامین نتانیاهو تأکید کرد که راه حل تشکیل دو دولت مستقل که برپا شدن کشور مستقل فلسطینی و عقب‌نشینی اسرائیل از همه سرزمین‌های اشغالی را تضمین کند، شرط تحقق صلح در منطقه است.

اما رسانه‌های صهیونیستی روز جمعه به نقل از دفتر نتانیاهو اعلام کردند که نخست‌وزیر اسرائیل در دیدار با شاه اردن درباره ضرورت تشکیل دو دولت مستقل اسرائیلی و فلسطینی قولی نداده است.

از سوی دیگر رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند که محبوبیت نخست‌وزیر کنونی اسرائیل به شدت کاهش یافته است. شبکه ‪ ۱۰اسرائیل روز پنج‌شنبه در یک نظرسنجی اعلام کرد: ‪ ۴۸درصد افرادی که مورد پرسش قرار گرفته‌اند، نارضایتی خود را از نحوه اداره حکومت توسط بنیامین نتانیاهو اعلام کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 8372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =