۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۹

به‌دنبال ترافیک شدید در صفحه اول گوگل و جی‌میل، این شرکت از کاربران آسیایی پوزش خواست

شاید بارها با کندی یا وقفه در سرویس‌های گوگل مواجه شده‌اید، به همین دلیل غول جستجوی اینترنت، از ترافیک به‌وجود آمده در نتیجه سرویس کند یا وقفه در صفحه اصلی خود عذرخواهی کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، صفحه اول سایت، همراه با سایت خبری گوگل و سرویس ای‌میل آن، جی‌میل، به مدت یک ساعت به عنوان کند یا غیر قابل دسترس به میلیون‌ها کاربر ارائه شد. البته این اولین باری نیست که این شرکت با چنین مشکلی روبرو است.

یورس هولزل، سخن‌گو و قائم‌مقام ارشد عملکردهای گوگل گفت: «اشتباهی در یکی از سیستم‌های این شرکت منجر به بروز ترافیک در قاره آسیا شد. در نتیجه حدود 14 درصد از کاربران ما با کندی سرویس یا حتی وقفه مواجه شدند. ما سعی می‌کنیم تا از این پس سرویس‌های خود را با سرعت بسیار سریع و ارتباط همیشگی ارائه دهیم، بنابراین وقتی مشکلی مثل این رخ می‌دهد، موجبات شرمساری و دست‌پاچگی ما را فراهم می‌کند. اما مطمئن هستیم که با سعی و کوشش بیشتر این چنین حوادثی دیگر رخ نخواهد داد».

آزرا گوتیل، تحلیل‌گر شرکت ریسرچ‌بیزینس‌تکنولوژی در این باره گفت: «شاید شرکت‌هایی که قصد استفاده از استراتژی ابری دارند، بهتر باشد به فکر پشتیبانی برای این استراتژی خود نیز باشند. این خبر بدی برای تلاش‌های گوگل جهت تقویت برنامه‌های گوگل و ترویج استفاده از جی‌میل به عنوان ابزارهای اصلی کاری است. اگر گوگل توانمند بلغزد، پس به چه جای دیگری می‌توان اعتماد داشت؟»

اما درحالی‌که بسیاری از کارشناسان صنعت دیجیتال نیز اظهار کرده‌اند که شاید این وقفه موجب تجدیدنظر در استفاده از این سرویس‌ها شود، اختلال امروز گوگل به موضوع اصلی بحث کاربران سرویس بلاگ نویسی توییتر تبدیل شد. موضوع این بحث، سرویس شکست‌خورده بود!

«خیلی جالب است که ما سالیان طولانی بدون اینترنت زندگی می‌کردیم، اما حالا نمی‌توانیم بدون آن زندگی کنیم. اتفاقی که برای سرورهای گوگل رخ داد، می‌تواند برای همه اتفاق بیفتد به همین دلیل است که به بیش از یک موتور جستجو نیاز داریم». یا «وقفه اخیر گوگل موجب شد تا من بعضی سرویس‌ها را به برنامه‌های آفلاین برگردانم».

البته این اولین باری نیست که گوگل دچار مشکلات فنی می‌شود، در بهمن 1387 / فوریه 2009، سرویس جی‌میل این شرکت از کار افتاد و میلیون‌ها کاربر را در سراسر دنیا از دسترسی به ای‌میل‌های خود برای چند ساعت محروم کرد.
در ماه ژانویه / دی نیز مشکلات فنی به‌وجود آمده این شرکت اینترنتی موجب شد تا کاربران نتوانند ازموتور جستجوی آن استفاده کنند.

بی‌بی‌سی، 16 می - ترجمه: آزاده ارشدی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 8431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد فلاح IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۷
    0 0
    خبر جالبی بود به نظر من مردم زیادی به سمت استفاده از گوگل گرایش دارن