وزیر جنگ رژیم صهیونیستی موافقت خود را با اصل خرید ‌٢٠ فروند جنگنده اف‌٣٥ آمریکایی اعلام کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی موافقت خود را با اصل خرید ‌٢٠ فروند جنگنده اف‌٣٥ آمریکایی که پیشرفته‌ترین جنگنده جهان به حساب می‌آید، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی توافق خود را با خرید ‌٢٠ جنگنده اف ‌٣٥ اعلام کرد.

این جنگنده‌ها پیشرفته‌ترین جنگنده در نوع خود در جهان به حساب می‌آید و پیش‌بینی می‌شود که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی سال ‌٢٠١٥ این جنگنده‌ها را تحویل بگیرد.

موافقت باراک با خرید این جنگنده‌ها بعد از رایزنی‌های رژیم صهیونیستی با وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و شرکت آمریکایی "لاکهید مارتین" که دو سال به طول انجامید، صورت گرفت.

مهم‌ترین اختلاف بین دو طرف در خصوص درخواست نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از تولیدات امنیتی این رژیم در سرویس‌های الکترونیکی جنگنده‌ها و هم‌چنین ایجاد برخی تغییر‌ها در این جنگنده‌ها بود.

رسانه‌های جمعی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در نهایت، خواسته اسراییل انجام شد و اسراییل اولین دولتی است که در خاورمیانه این جنگنده‌ها را خریداری کرده است.

باراک بعد از موافقت با خرید این جنگنده‌ها اعلام کرد که این جنگنده‌ها به رژیم صهیونیستی این امکان را می‌دهد که هم‌چنان از نظر تکنولوژی‌های هوایی در منطقه برتر باقی بماند.

وی در ادامه افزود: این جنگنده‌ها کمک می‌کند تا نیروی هوایی اسراییل قدرتمند‌تر شود و امنیت کشور را تامین کند.

ارزش این ‌٢٠ جنگنده ‌٧٥/٢ میلیارد دلار است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 84744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد م IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۶
    0 0
    خداوند بایک پشه شما را نابود می کند
  • کوروش IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۹
    0 0
    بدانید که این عمل اسراییل نشان از ترس و حماقتش است مگر این تجهیزات تا حالا توانسته یا میتواند موجودیتش را در منطقه تضمین کند.