موسس سایت جنجال برانگیز ویکی لیکس در سوئد به اتهام تجاوز به عنف تحت پیگرد قرار گرفت.

موسس سایت جنجال برانگیز ویکی لیکس در سوئد به اتهام تجاوز به عنف تحت پیگرد قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر دادستانی سوئد اعلام کرد که جولیان آسانگ، موسس سایت ویکی‌لیکس، در دو موضوع که یکی از آنها تجاوز به عنف در این کشور است، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

وی از بیان این که دیگر اتهام آسانگ چیست و این‌که این پیگرد بین‌المللی است یا خیر، امتناع کرد. براساس اعلام روزنامه اکسپرسن، آسانگ 39 ساله هم‌چنین متهم به حمله به یک زن است. در همین حال، کریستین هرافنسون همکار آسانگ، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه از ایسلند تصریح کرد که این اتهام‌ها علیه آسانگ بی‌اساس است. وی گفت: آسانگ به هیچ وجه در جریان این اتهام‌هایش نبود و زمانی که این خبر را در روزنامه اکسپرسن خواند،‌ در جریان این موضوع قرار گرفت. سازمان‌های قدرت‌مندی هستند که می‌خواهند به سایت ویکی‌لیکس ضربه وارد کنند.


هرافنسون تصریح کرد که جولیان آسانگ هم‌اکنون در سوئد به سر می‌برد و قرار است هرچه سریع‌تر به یک مرکز پلیس مراجعه کند. اخیرا آسانگ در کنفرانس مطبوعاتی در استکهلم اعلام کرده بود که سایت ویکی لیکس قرار است 15 هزار سند محرمانه دیگر درمورد جنگ افغانستان را ظرف دو هفته آینده افشا کند. وی پیش‌تر 76 هزار سند محرمانه مربوط به جنگ افغانستان را افشا کرده بود که این اقدام با محکومیت گسترده آمریکا مواجه شده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =