سایت شبکه خبردانشجو نوشت:

 

یک عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه اعتراض به لایحه حمایت از خانواده سیاه نمایی و جار و جنجال تبلیغاتی بیش نیست، گفت: این جار و جنجال تبلیغاتی نه برای دفاع از حقوق زنان بلکه خوراک تبلیغاتی برای رسانه های خارجی علیه ایران است.

 زهره الهیان ، با بیان این مطلب که شور دوم لایحه حمایت از خانواده  در صحن مجلس مورد بررسی قرار گرفت، گفت: مجلس نسبت به کلیات لایحه و مواد آن نظر موافق دارد.

وی با اشاره به اینکه لایحه حمایت از خانواده نکات برجسته بسیاری دارد، ‌خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این لایحه شرایط نامناسب حاکم در دادگاه های خانواده اصلاح خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با بیان این مطلب که امروز شاهد ظلم به زنان در دعاوی خانوادگی هستیم، اظهار داشت: این لایحه دفاع از حقوق زنان را در دعاوی خانوادگی مطرح کرده و بر تشکیل دادگاه های تخصصی خانواده تاکید دارد.

الهیان با اشاره به اینکه بسیار مهم است که قضات دادگاه های خانواده متاهل باشند، گفت: این امر باعث می شود قضات به مسائل زناشویی مسلط بوده و این مسئله در رای آنها تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه سخنان خود به بحث حضانت در لایحه حمایت از خانواده اشاره و با بیان این مطلب که در صورت عدم رعایت رای دادگاه در این خصوص جریمه ای برای آقایان در نظر گرفته می شود، گفت:‌ لایحه حمایت از خانواده نکات مثبت بسیاری دارد و در کل به نفع جامعه زنان کشور است.

وی در خصوص اظهارات اخیر زهرا رهنورد در مورد لایحه حمایت از خانواده مبنی بر اینکه این لایحه تعدد زوجات را برای مردان مطرح می کند، گفت: متاسفانه ما شاهدیم برخی افراد از جمله رهنورد لایحه حمایت از خانواده را به طرق مختلف محکوم می کنند و تنها نکته ای که به آن اشاره دارند همان موضوع چند همسری است در حالی که در این لایحه شرایط خاص و ویژه ای برای چند همسری در نظر گرفته شده است.

الهیان موضع گیری عده ای در خصوص لایحه حمایت از خانواده را سیاه نمایی و جار و جنجال تبلیغاتی دانست و خاطرنشان کرد: این جار و جنجال نه برای دفاع از حقوق زنان بلکه برای ایجاد خوراک تبلیغاتی برای رسانه های خارجی علیه نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این مطلب که این افراد به دنبال آن هستند که ایران به جای لایحه حمایت از خانواده، کنوانسیون منع تبعیض علیه زنان را بپذیرد، ‌تاکید کرد: این کنوانسیون بر اساس مبانی غربی تنظیم شده نه مبانی اسلامی.

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره تلویحی به اظهارات فائزه هاشمی  تاکید کرد: زنانی که با عنوان مدافعان حقوق زن در این راستا فعالیت می کنند بیشتر قصد سیاه نمایی جمهوری اسلامی را دارند و عده ای از آنان نیز جایزه بگیر خارجی هستند و در موضع گیری خود به مسائل شخصی شان توجه دارند نه مسائل زن.

الهیان با بیان این مطلب که اگر نکات مثبت لایحه حمایت از خانواده را تقویت کنیم به نفع جامعه زنان ما خواهد بود، بیان داشت: افرادی که معترض به این لایحه هستند تنها به ماده 23 این لایحه اشاره دارند و تلاش می کنند این ماده را که در مورد چند همسری است حذف کنند در حالی که حذف این ماده منجر به هرج و مرج، بی قانونی و بی بند و باری خواهد شد.

وی گفت: شروط موجود در لایحه حمایت از خانواده ازدواج مجدد را منوط به شرط هایی دانسته است لذا باید از افرادی مثل رهنورد و برخی فعالان حقوق زن یا همان فمنیست ها پرسید آیا باید هرج و مرج و بی قانونی را در چند همسری قبول کرد یا قانونمند شدن این موضوع را

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86555

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =