قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین گفت: رویکردی که در ابتدای کار موسوی اتخاذ کرد را به فال نیک گرفتیم.

مرتضی نبوی در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان اینکه «در جریان موسوم به اصلاحات ابتکار عمل دست افراد افراطی بود» ادامه داد: ما این مسئله را در چند مقطع مشاهده کردیم. در سال 76 که این جریان در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد شاهد به راه‌اندازی یک سری حرکت‌های ساختارشکنانه بودیم که اوج آن را در 18 تیر 87 دیدیم.

عضو جامعه اسلامی مهندسین به رفتار اصلاح طلبان در مجلس ششم اشاره کرد و خاطرنشان کرد: همچنین کارهایی که در مجلس ششم انجام شد. به طوری که این طور می‌نمود این دوستان که قوه مقننه و مجریه را در دست داشتند تصور درستی از این فرصت که برای حل مشکلات مردم در اختیار شان گذاشته شده بود، نداشتند. تقریباً می‌توان گفت مانند یک اپوزیسیون غیرقانونی عمل می‌کردند. این روند ادامه پیدا کرد تا آخرین تجربه شان در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 که آقای معین به عنوان مظهر چنین جریانی با تحلیل اینکه اگر این‌ها بگذارند ما حرف هایمان را آزادانه بزنیم، پیروزیم وارد صحنه شد. اما میزان اقبال عمومی مردم را مشاهده کردند.

نبوی در ادامه به کاندید شدن مهندس میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته اشاره کرد و گفت: بعد از آن تصور این بود که جریان اصلاح‌طلب از این قضیه عبرت گرفته و با آوردن چهره‌ای مانند میرحسین موسوی سعی در جبران گذشته دارد. شروعی که وی داشت و رویکردی که در ابتدای کار موسوی اتخاذ کرد را به فال نیک گرفتیم. برای اینکه جریان اصلاحات قصد دارد افراطی‌ها را منزوی کند. در اوایل کار توسط مهندس موسوی تصریح شد که قصد ندارد از افراطی‌ها استفاده کند. منتها مقداری که جریان پیش رفت به خصوص در جریان تبلیغات انتخابات و بعد از انتخابات دیدیم که ابتکار عمل دست همان جریان‌های افراطی است. بنابراین تمامی این حوادث به خاطر این بود که ابتکار عمل دست افراطی‌ها بود.

وی تاکید کرد: البته این قاعده استثنا ندارد. یعنی اینکه اگر در جناح اصولگرا نیز ابتکار عمل دست افراطی‌ها باشد ما شاهد چنین شرایطی خواهیم بود.

متن کامل را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =