مدیر بخش مرمت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از مرمت 18 جلد نسخه خطی در تیرماه 89 در واحد مرمت کتابخانه مجلس خبر داد.

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، حسینعلی جعفریان، مدیر بخش مرمت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با اشاره به مرمت 18 جلد نسخه خطی در تیرماه 89 گفت: بخش مرمت کتابخانه مجلس شورای اسلامی در راه اهداف بلند مدت خود که حفاظت و مرمت اسناد و آثار خطی موجود می باشد، فعالیت بخش خطی خود را در تیر ماه 89 چنین به پایان برد که تعداد 18 جلد نسخه خطی به طور کامل مرمت شد.

وی ادامه داد: هم‌چنین 11 جلد نیز در حال مرمت داشت که با توجه به حجم بالای کار روی نسخه‌های خطی از قبیل اسید زدایی ـ ضد عفونی، پرکردن کمبودها، اتصال پارگی ها، استحکام بخشی خطوط و کاغذ و موارد مشابه دیگری که روی آثار خطی انجام می‌شود. مرمت این تعداد در نوع خود شایسته است.

جعفریان تصریح کرد: بخش مرمت کتابخانه مجلس با استفاده از نیروهای تحصیل‌کرده در رشته مرمت آثار تاریخی در کنار همکاران این بخش، دانش و تجربه را در محیط کاملاً حرفه ای در کنار یکدیگر فراهم کرده در زمینه مرمت آثار خطی موفقیت‌های بسیاری داشته است.

وی در اشاره به دیگر فعالیت‌های این بخش گفت: هم چنین در مرداد ماه سال جاری علاوه بر به پایان رسیدن مرمت 11 جلد نسخه مانند از قبل، تعداد 29 جلد دیگر نیز مرمت شد که مجموعاً طی دو ماه 51 جلد نسخه خطی در بخش خطی کتابخانه مرمت شد.

جعفریان گفت: علاوه بر آن این بخش کار مرمت اسناد مربوطه به مجالس تعزیه را به پایان برد که این کار از ابتدای سال 89 شروع و پنج ماه به طول انجامید. مجموعه‌ای از اسناد نزدیک به 400 مجلس تعزیه است که اکثر این اسناد بر اثر استفاده طولانی مدت آسیب دیده اند برای نمونه لبه های کاغذ و نقاط تاخوردگی دچار آسیب شده که پس از مرمت، اسناد هر مجلس تعزیه داخل یک کاور مخصوص  در اختیار بخش خطی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =