ایسنا گزارش داد:

در پی معرفی نماینده‌ معاونت امور سینمایی برای ساماندهی نظام امور صنفی سینما، جواد شمقدری گفت: وظایف این نماینده در حکم او مشخص شده و علت انتخاب او هم به این دلیل است که طی مدت گذشته مشکلات صنفی به‌ واسطه‌ی خود صنوف برطرف نشده و هم‌چنان باقی مانده است.

معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ لزوم انتخاب نماینده‌ای از ارشاد برای حل معضلات صنفی و عدم روشن بودن وظایف این نماینده توضیح داد: وظایف و مواردی که باید توسط نماینده ارشاد پیگیری شود را در حکم ایشان عنوان کرده‌ایم و انتخاب این نماینده به این دلیل بوده که طی سال‌های گذشته این موارد از طریق خود صنوف به نتیجه نرسیده و ساماندهی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه لازم است امور مختلف ساماندهی شده و وجه قانونی پیدا کنند،تصریح کرد:به عنوان مثال این‌که گفته می‌شود، باید بخشی از فروش فیلم‌ها به خانه سینما اختصاص پیدا کند، باید مورد بررسی قرار بگیرد و به نتیجه برسد. در مورد بقیه مسائل هم وضعیت به همین گونه است و باید بررسی کرد که موارد مختلف جنبه‌ی قانونی دارند یا خیر؟ در مرحله‌ بعد هم لازم است مصوبات قانونی اجرا و موارد غیرقانونی ملغی شوند.

معاون سینمایی ارشاد در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌تر و در جلسه‌ای که با اعضای هیات مدیره‌ی خانه سینما داشته به موضوع انتخاب نماینده برای حل امور صنفی اشاره کرد یا خیر، گفت: جلسه من با اعضای صنوف مختلف سینمایی به شکل‌های مختلف بوده و ادامه هم خواهد داشت. جدا از رویکرد صنفی ما تمام مدت با فیلمسازان کار می‌کنیم و هر روز با آنها جلسه داریم. هیات مدیره‌ خانه سینما هم در حال حاضر روزهای پایانی کار خود را سپری می‌کنند و کارهای جدی ما با هیات مدیره‌ بعدی خواهد بود.

وی درباره‌ این‌که آیا نماینده ارشاد برای حل امور صنفی تاکنون جلسه‌ای با هیات مدیره‌ی خانه سینما داشته اظهار کرد: این نماینده 24 ساعت است که کارش را شروع کرده و بعد از برخی مطالعات، قطعا با همه دست‌اندرکاران سینما جلسات مختلف خواهد داشت.

شمقدری در پایان درباره بودجه امسال سینما و عدم اعلام میزان دقیق این بودجه علی‌رغم گذشت 6 ماه از سال گفت: معمولا بودجه‌ها اعلام نمی‌شود و در سال‌های قبل هم این اتفاق نیفتاده است، اما به هرحال بودجه‌ مصوب سینما در سال جاری ابلاغ شده است، البته با این وجود بودجه‌ای که تا انتهای سال به این مبحث اختصاص داده می‌شود، هم‌چنان نامعلوم است و ممکن است تا 20 درصد هم کاهش داشته باشد.

طی دو روزه گذشته حکمی از سوی جواد شمقدری معاون امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای محمد حسین مهدی‌پور به‌عنوان نماینده معاونت سینمایی برای ساماندهی نظام امور صنفی سینما اعلام شد. 

گزارش خبرآنلاین درباره این انتصاب را اینجـــا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 86967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =