۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۱

این مطلب را محمد علی بیطرفان یکی از خوانندگان سایت خبر آنلاین برای ما فرستاده است .و از مشکلات پیش آمده برای عده ای از شهروندان قمی برای ما سخن گفته است.

 

  طرح عمرانی حرم تا حرم ، باعث ایجاد اختلافات بین کارشناسان ارزیاب و شهردار قم گردیده که فشار حاصل از این اختلاف بردوش مردم قم تحمیل شده است.

  با توجه به طرح های عمرانی و موفقیت های دولت دهم، متاسفانه طرح های عمرانی در قم به صورت راندوم به بن بست خورده است و بعد از توقف طرح مونوریل ایندفعه طرح حرم تا حرم با مشکل روبرو شده و بار آن بر دوش مردم قم تحمیل می گردد.

  طرح حرم به حرم یکی از طرح هایی است که فاز اول آن از 75 متری عمار ویاسر تا 45 متری عما رو یاسر تقریبا اجرا شده است ولیکن فاز بعدی این پروژه کوچه 18 خیابان دورشهر است که حدودا بالغ بر700 خانوار در این منطقه زندگی میکنند.

  یکی از سازمانهای زیربط شهرداری قم اجرای این پروژه را عهده دار است و درب تمامی منازل این منطقه برگه ای به عنوان اجرای این طرح پخش کرده و اعلام نموده که مالک می بایست سریعا جهت ارزیابی ملک و واگذاری به شهرداری اقدامات لازم را انجام دهد.

  نکات قابل توجهی در اجرای این طرح وجود دارد که مردم را بلا تکلیف و تا حدی فشارهایی بر آنها تحمیل نموده است که به مواردی از آن اشاره می شود:

  زمینهای این منطقه که در مرکز شهر و یکی از بهترین نقاط استان قم می باشد از متری 700 تا یک میلیون و صد قیمت گذاری شده است که این قیمت گذاری با نقاط پرت استان قم یکی است و در بعضی موارد پائین تر نیز می باشد.

 بعد از ارزیابی املاک توسط کارشناسان مورد تائید، شهردار با آنها مشکل پیدا کرده است که قیمتها را زیاد تر از حد مجاز اعلام کرده اند و باید 20 تا 30 درصد پائین تر از قیمت کارشناسی واگذاری انجام پذیرد.

 در حال حاضر مردمی که حدودا دو ماه وقت خود را صرف انجام امور اداری تا رسیدن به قیمت کارشناسی کرده اند مابین زمین و هوا مانده اند که مگر می شود با این شرایط قیمتی، 30 درصد هم زیر قیمت واگذری انجام پذیرد و حتی حق واگذاری منازل خود را به دیگران نیز ندارند.

 تنها جوابی که به متقاضیان داده میشود، " نمی دانیم کی شهردار تصمیم می گیرد" است و متاسفانه مردم هیچ شکایتی نمی توانند انجام دهند زیرا حتی کپی قیمت کارشناسی را در اختیار مردم قرار نمی دهند.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 87839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =