مهندسان دانشگاه ایالتی اوهایو با استفاده از جدیدترین فناوری باتری‌ها موفق شدند رکورد بیشترین سرعت خودروهای الکتریکی را بشکنند و با سرعت 514 کیلومتر بر ساعت، مزیت خودروهای الکتریکی را نشان دهند.

ابوالفضل کریمی: برای تیم مهندسان مکانیک و عاشقان سرعت دانشگاه ایالتی اوهایو، هفته گذشته با سرعت و شتاب همراه بود. اعضای گروه، خودروی الکتریکی باک‌آی‌بولت 2.5 خود را به دشت نمکی بانویل بردند تا رکورد سرعت خودروهای الکتریکی زمینی را بشکنند و در نهایت موفق شدند با رسیدن به سرعت 514 کیلومتر بر ساعت، رکورد جهان را بشکنند.

به گزارش پاپ‌ساینس، تیم باک‌آی‌بولت که از ترکیب چند مهندس در مرکز تحقیقات اتومبیل دانشگاه ایالتی اوهایو و چند حمایت کننده مالی تشکیل شده، بیش از یک دهه است که در زمینه خودروهای مسابقه‌ای الکتریکی فعالیت می‌کنند. اما خودروی VBB2.5 ساخت آن‌ها اولین ماشین مسابقه‌ای است که کاملا با نیروی باتری‌ کار می‌کند. سال گذشته نیز خودروی VBB2 متعلق به همین گروه که با سلول‌های سوخت هیدروژنی کار می‌کرد، رکورد جهانی را با رسیدن به سرعت 487 کیلومتر بر ساعت در این دسته از خودروها شکست.

خودروی VBB2.5 با هدف شکست رکورد سرعت خودروهای الکتریکی در همه دسته‌ها و انواع طراحی شده است. با استفاده از باتری‌های جدید شرکت A123 (از اسپانسرهای این خودرو)، گروه توانست در اولین آزمایش به سرعت 468 کیلومتر بر ساعت برسد، اما در روز بعد راجر شروئر با نشستن در پشت فرمان این خودرو به رکورد سرعت 514 کیلومتر بر ساعت رسید و رکورد قبلی همین تیم را شکست.  تصویر زیر، خودروی شروئر را بعد از شکستن رکورد نشان می‌دهد که ترمز کرده و چترهای توقف باز شده‌اند.

البته این رکورد باید به تائید FIA برسد تا به طور رسمی ثبت شود. اما در مورد آن جای هیچ نگرانی نیست، چرا که این سرعت نزدیک به 96 کیلومتر بر ساعت از رکورد قبلی خودروهای تمام الکتریکی بیش‌تر است. اما نکته جالب‌تر این‌که VBB2.5 فقط برای آزمایش فناوری جدید باتری‌های این تیم طراحی شده است. اعضای گروه تصمیم دارند با ساخت VBB3 و با استفاده از تجربه‌ای که با ساخت VBB2.5 پیدا کرده‌اند، تمام رکوردهای سرعت جهان را تا آینده دور بشکنند و حتی به خودروهای بنزین‌سوز نزدیک شوند!

کد خبر 88591

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۸
    0 0
    ef7 خودمونه گاز سوزم هست ؟در هر صورت در اینده نزدیک موتور ها برقی بنزینی می شوند و گازسوز اینها بی معنی است اون موقعم شاید با خواهش وتمنا 10 تا قانون که بی خیال شدن چون عمر قوانین ما در اندازه دوره یه مدیر با امدن مدیر جدید قوانین دوباره نوشته وفرصت جدید داده می شود شاید با خواهش وتمنا بهد از 20 سال موتور پژو و پراید از یورو 2 شد یورو3
  • طوفان IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۰
    0 0
    کیب تحقیقاتی ما توانسته اوتمبیل برقی بدون نباز به شارژ بعدی راطراحی نموده ودرحال حاضر درمرحله ساخت می باشد.