۰ نفر
۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۷

تعدادی از رادیوداروها تا آبان ماه سال جاری به تولید نیمه صنعتی می رسند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به آخرین وضعیت تولید رادیوداروها، داروهای مورد نیاز کشور که اکنون وارداتی هستند و همچنین داروی آنفلوآنزا اشاره کرد و گفت: تعدادی از رادیوداروها تا آبان ماه سال جاری به تولید نیمه صنعتی می رسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، نسرین سلطانخواه اجرای سه طرح تولید رادیو دارو، داروهای وارداتی و کاربردی کردن روش سلول درمانی در درمان بیماریهای صعب العلاج را از مهمترین طرحهای کلان درحوزه سلامت ذکر و افزود: بخشی از سه طرح کلان در حوزه سلامت در مهر و آبان ماه سال جاری به نتیجه می رسند.

وی به وضعیت تولید رادیو داروها در کشور اشاره کرد و در این باره توضیح داد: تا اوایل آبان ماه تعدادی از رادیو داروها به تولید نیمه صنعتی می رسند.معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، پروژه تولید واکسن آنفلوآنزا را از دیگر طرحهای این معاونت نام برد و ادامه داد: این پروژه از سوی انیستیتو پاستور ایران اجرایی می شود و قرار است این پروژه 18 ماهه به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اقدامات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال جاری افزود: برنامه های این معاونت بر اساس برنامه های مصوب سال 88 و 89 اجرایی می شود. بر این اساس برخی از برنامه های مصوب سال 88 در سال جاری محقق شده است.

سلطانخواه به برنامه های مصوب ستادهای راهبردی اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از برنامه های مصوب در قالب طرحهای کلان در ستادهای راهبردی پیگیری می شود که در صورت نهایی شدن هر یک از طرحهای کلان، افتتاح و به بهره برداری می رسند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آغاز به کار دو ستاد راهبردی جدید خبر داد و یادآرو شد: دو ستاد راهبردی جدید "فناوریهای نرم و هویت ساز" در حوزه علوم انسانی و ستاد توسعه "فناوری آب، خشکسالی و فرسایش" با انتخاب مسئولان مربوط کار خود را آغاز کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 88637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =