ایلنا نوشت:

دائره المعارف «دانش‌نامه دانش‌گستر» که بعداز دائره‌المعارف مصاحب، دومین و بزرگترین دائره‌المعارف عمومی فارسی است، زیرنظر کامران فانی تدوین شده و در 18 جلد؛ پاییز منتشر می‌شود. کامران فانی (نویسنده و مترجم) ضمن بیان این خبر افزود: دائره المعارف «دانش‌نامه دانش‌گستر» بعداز دائره‌المعارف مصاحب که 40 سال پیش منتشر شده است، دومین و بزرگترین دائره‌المعارف عمومی فارسی است.

وی گفت: این دائره‌المعارف دامنه گسترده‌ای از معارف جهانی را در علوم مختلف، هنر و ادبیات و ایران و اسلام شامل می‌شود که حاصل حدود هشت سال ممارست و تلاش یک گروه متخصص به سرپرستی من است.

فانی اضافه کرد: این دائره‌المعارف در 18 جلد و با حدود 18 هزار صفحه نوشته و تنظیم شده است و برای ترجمه و ویراستاری آن متحمل زحمات فراوانی شده‌ایم.

این محقق در ادامه گفت: تجربه نشان داده است که انتشار جلد به جلد کتب دائره‌المعارف در ایران چندان تاثیرگذار و موفق نبوده است و چه بسا اغلب دائره‌المعارف‌ها به حرف «ی» نرسیده‌اند. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم تا اتمام کلی کار منتظر بمانیم و هر 18 جلد را به یک باره در اوایل پائیز ماه روانه بازار کتاب کنیم.

وی ضمن بیان این مطلب که تاکنون 15 جلد از این دائره‌المعارف زیر چاپ رفته. گفت: این دانش‌نامه توسط موسسه «دانش‌گستر سودآوری» به مسئولیت «حسنعلی سودآوری» منتشر خواهد شد و امیدوارم در مراحل توزیع آن خللی ایجاد نشود.

این دائره‌المعارف حدود 70 هزار مدخل دارد که پیش‌تر قرار بود موسسه انتشاراتی علمی فرهنگی از این دانشنامه، حمایت مالی کند اما حدودا سه سال پیش کار نشر آن به موسسه دانش‌گستر سودآوری سپرده شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 88894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =