۰ نفر
۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۶:۴۰

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که شریکی شجاع مانند انور سادات در مذاکرات مستقیم بیابد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که شریکی شجاع مانند انور سادات در مذاکرات مستقیم بیابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی دارالخلیج، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از ازسرگیری مذاکرات مستقیم با فلسطینی‌ها که پنج‌شنبه آتی در واشنگتن خواهد بود تصریح کرد که امیدوارم شریکی شجاع مانند انور سادات، رئیس جمهور اسبق مصر بیابم که با مناحیم بیگن، نخست وزیر اسبق اسراییل وارد مذاکره شد تا بتوانیم در تحقق اهداف مشترک‌مان که همان صلح و امنیت و آرامش است گامی مثبت برداریم.

نتانیاهو در سخنرانی اظهار داشت: درخواست من مبنی بر به رسمیت شناختن اسراییل به عنوان کشور ملت یهود و هرگونه توافقی که در آینده با تشکیلات خودگردان فلسطین صورت بگیرد، مقدمات امنیتی مناسبی را در آینده ایجاد خواهد کرد.

وی در سخنرانی‌اش که در دیدار با اعضای حزب لیکود در آستانه سال جدید عبری بود، به آینده توقف شهرک سازی‌ها در کرانه باختری پرداخت و گفت: من می‌دانم که شما نسبت به توقف شهرک سازی‌ها نگرانید اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. ما بر اساس درایت و هوشیاری کامل در مذاکرات مشارکت می‌کنیم و تصور نمی‌کنم که بیشتر از این کار دیگری بتوانیم انجام دهیم.

وی افزود: من به خوبی موانعی که در مسیر مذاکرات وجود دارد را درک می‌کنم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: هیچ کس به من یاد نخواهد داد که محبت به سرزمین اسراییل چیست. ما می‌خواهیم که صلح واقعی را برای نسل‌های آینده به ارمغان بیاوریم و فقط دولت لیکود قادر به تحقق صلح واقعی است!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 88904

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =