سیستم خورشیدی جدید شرکت اسمیت مانند یک گیاه پاپیتال از هزاران برگ تشکیل شده و روی دیوارها نصب می‌شود. این برگ‌های صد گرمی به صورتی قرار می‌گیرند که در طول روز بیشترین نور ممکن را دریافت کنند.

بهنوش خرم‌روز: به دست آوردن انرژی از منابعی به غیر از منابع فسیلی مانند نفت،‌ که انرژی‌های پاک خوانده می‌شوند، این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. منابع فسیلی نه تنها همیشگی نیستند و در آینده‌ای نه چندان دور به پایان خواهند رسید،‌ بلکه با آزاد کردن مقدار فراوانی از گازهای گلخانه‌ای، منبع اصلی گرمایش زمین هم به شمار می‌آیند. یکی از این منابع انرژی پاک، ‌انرژی نور خورشید است.  

برگ‌های ساخته شده از پلاستیک و صفحه خورشیدی

حالا دیگر استفاده از صفحه‌های خورشیدی روی بام خانه‌ها، بسیار رایج شده است،‌ اما سطوح دیگری هم هستند که در طول روز با نور خوشید مواجه می‌شوند و می‌توانند از این نور استفاده کنند. یکی از این سطوح دیوارها هستند. ولی در هر دیوار،‌ قسمت‌هایی بیشتر نورگیر هستند.

به  گزارش پاپ‌ساینس،‌ شرکت اسمیت تصمیم گرفته است از نوری که به دیوارها می‌تابد هم به بهترین نحو استفاده کند. اما چه‌طور؟

تا به حال به گیاهانی که روی دیوارها رشد می‌کنند دقت کرده‌اید؟ مانند پاپیتال و مو. این گیاهان روی دیوار می‌خزند و کم‌کم گسترش پیدا می‌کنند،‌ آن‌ها بیشتر به قسمت‌هایی از دیوار متمایل می‌شوند که در طول روز آفتاب‌گیرتر است. شرکت اسمیت هم تصمیم دارد از همین الگو پیروی کند.

این شرکت سیستم انرژی خورشیدی جدیدی را در آینده به بازار عرضه خواهد کرد که به شکل یک گیاه پاپیتال است. این سیستم هزاران صفحه خورشیدی صد گرمی خواهد داشت که مانند برگ‌های یک گیاه پاپیتال روی دیوار قرار خواهند گرفت،‌ به طوری که بیشترین نور ممکن را دریافت نمایند.

تشخیص محل و زاویه دقیق این برگ‌ها توسط نرم‌افزار تحلیلی اسمیت، ‌قبل از نصب سیستم انجام خواهد شد.

مشخصات پاپیتال خورشیدی اسمیت:

اندازه برگ: 20 تا 25 سانتیمتر

قدرت برگ: 0.5 تا 2 وات

قیمت: بسته به اندازه پروژه متفاوت است (حدود 10 تا 15 دلار برای هر برگ)

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 89049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =