کارگردان فیلم‌های پرفروش «سرعت» و «گردباد» فیلم انگلیسی‌زبان «مولان» را با بازی ژانگ زی‌یی به نقش قهرمان افسانه‌ای می‌سازد.

به گزارش خبرآنلاین، این تولید مشترک روایتی تازه از داستان کلاسیک هوا مولان، یک سرباز زن است که در نبرد به لشگری از مردان پیوست.

فیلمبرداری «مولان» پاییز امسال خارج از شهر شانگهای در چین آغاز می‌شود. فیلمنامه را جان بلیکستید بر مبنای داستان ژاندارک چین نوشته که افسانه او اولین بار در قرن ششم میلادی در یک شعر مورد توجه قرار گرفت. افسانه مولان سال 1998 مبنای یک فیلم انیمیشن به همین نام تولید استودیو دیسنی قرار گرفت.

ژانگ زی‌یی با بازی در چند فیلم چینی موفق شامل فیلم برنده اسکار «ببر کمین‌کرده، اژدهای پنهان»، «2046» که نامزد دریافت جایزه نخل طلای جشنواره کن بود و فیلم نامزد اسکار «قهرمان» که پرفروشترین فیلم تاریخ چین در سطح بین‌المللی است، شهرت جهانی دارد.

بازیگر 31 ساله در سال 2005 نیز در فیلم تاریخی برنده اسکار «خاطرات یک گیشا» نقش‌آفرینی کرد.

«مولان» تولید مشترک سرمایه‌گذارانی مستقل از کانادا، بریتانیا و چین همچنین اولین فیلم مستقل یان دی بونت است که به خاطر فیلم‌های پرفروش خود شهرت دارد. انتظار می‌رود فیلمبرداری «مولان» ژانویه 2011 به پایان برسد.

یان دی بونت که متولد 1943 در هلند است تا پیش از آنکه در سال 1994 که با ساخت «سرعت» برای اولین بار روی صندلی کارگردانی نشست، به عنوان یکی از فیلمبرداران سرشناس سینما شناخته می‌شد. او فیلمبرداری را از اواسط دهه 1960 در هلند آغاز کرد و در بسیاری از فیلم‌های پل ورهوفن همکاری داشت. 

«جان سخت»، «شکار زیردریایی سرخ»، «اسلحه مرگبار 3» و «باران سیاه» از جمله فیلم‌های مطرح هالیوودی او به عنوان فیلمبردار است. دی بونت در مقام کارگردان فیلم‌های «گردباد»، «سرعت 2: کنترل کشتی»، «حضور ارواح» و «لارا کرافت مهاجم مقبره: گهواره زندگی» را نیز در کارنامه دارد. او برای «سرعت» نامزد اسکار بهترین کارگردان شد.

هالیوود ریپورتر / 4 سپتامبر

کد خبر 89810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =