صحنه ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان که فوریه سال 2005 میلادی در انفجاری در بیروت کشته شد،‌ اواخر سپتامبر در یک اردوگاه نظامی در جنوب غربی فرانسه بازسازی خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع آگاه در پاریس اعلام کردند که صحنه ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان که فوریه سال 2005 میلادی در انفجاری در بیروت کشته شد،‌ اواخر سپتامبر در یک اردوگاه نظامی در جنوب غربی فرانسه بازسازی خواهد شد.
روزنامه فرانسوس فیگارو نوشت: بازسازی صحنه قتل رفیق حریری 28 سپتامبر در اردوگاه نظامی کاپیتو در منطقه ژیروند صورت خواهد گرفت. طبق این گزارش، کارهای مقدماتی بازسازی صحنه قتل رفیق حریری در ماه ژوئن آغاز شده است و ژوئن گذشته یک کارشناس فرانسوی که در زمینه مواد منفجره تخصص دارد از مکانی که قرار است بازسازی صحنه ترور در آنجا صورت گیرد، بازدید کرد.
این فرانسوی یکی از اعضای گروه بازرسان دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان است. فیگارو نوشت که نمونه‌هایی از آسفالت خیابانی که انفجار سال 2005 در آن اتفاق افتاد و همچنین تکه‌هایی از ساختمانی که در اطراف محل انفجار وجود داشت و تخریب شد، توسط مسئولان لبنانی برداشته شده است.
رفیق حریری که در واقع نماینده برجسته سیاستمداران مخالف نفوذ سوریه در لبنان بود در تاریخ چهاردهم فوریه سال 2005 به همراه 22 نفر دیگر در انفجاری مهیب در بیروت به قتل رسید.
طبق این گزارش، وزارت امور خارجه و وزارت دفاع فرانسه تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.
دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان در سال 2007 مطابق با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکیل شد. این دادگاه قرار است اواخر سال 2010 شکوائیه‌ای تنظیم کند که احتمالا در ان اتهاماتی متوجه جنبش حزب‌الله لبنان خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 89930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =