2جوان که با اغفال یک دختر فراری از خانه، او را در مسیر رانندگان خودروهای گران‌قیمت قرار می‌دادند، پس از سرقت خودروی 120 میلیون تومانی دستگیر شدند.

 به گزارش جام‌جم، موضوع این پرونده هنگامی در دستورکار ماموران قرار گرفت که فردی با حضور در شعبه 4 دادیاری دادسرای جنایی تهران با ارائه شکایتی عنوان کرد، حوالی غروب قصد رفتن به خانه‌‌ام را داشتم که نزدیک چهارراهی در شمال تهران، دختر جوانی از من خواست او را برای خرید دارو به نزدیک‌ترین داروخانه برسانم.

شاکی افزود: پس از طی مسافتی به یکباره 2 جوان با سد کردن راه خودرو و با کمک دختر جوانی که سوار خودرو شده بود، به من حمله‌ور شده و پس از ضرب و جرح، خودروی بنز 120 میلیون تومانی مرا سرقت کرده و متواری شدند.

دستور پیگیری

در پی این شکایت، دادیار شعبه 4 دادسرای جنایی دستور قضایی را برای پیگیری و تحقیق در این زمینه صادر کرد.

روز بعد ماموران یکی از واحدهای گشت انتظامی هنگام گشتزنی در غرب تهران با مشاهده خودروی مسروقه که یک دختر جوان و 2 مرد سرنشین ‌آن بودند، دستور توقف را صادر کرده و پیش از آن که راننده فرصت فرار پیدا کند، هر سه نفر را دستگیر و برای تحقیق به دادسرای جنایی منتقل کردند.

در تحقیقات اولیه معلوم شد، دختر جوانی که همراه 2 متهم دیگر دستگیر شده، یک دختر فراری از خانه است که چندی پیش در پی اختلاف با والدین خود از شهرشان متواری شده و به تهران آمده است.

این دختر با معرفی خود به نام فرشته به قاضی جنایی گفت: 21 سال دارم و 7 سال پیش مادرم به خاطر اعتیاد پدرم از او جدا شد و من مجبور شدم با مادربزرگم زندگی کنم.

وی افزود: در مدتی که با مادربزرگم زندگی می‌کردم، او شرایط بدی برای من ایجاد کرده بود و این اواخر قصد داشت مرا به زور به عقد و ازدواج یکی از بستگانش درآورد که من نیز از خانه فرار کردم.

دختر فراری از خانه اضافه کرد: پس از فرار به تهران مدتی در بوستان‌ها پرسه می‌زدم تا این که با فرشید و احسان (دو متهم دستگیر شده) آشنا شدم و زمانی به خود آمدم که متوجه شدم آنها مرا در دام اعتیاد به مواد مخدر صنعتی ـ شیشه ـ گرفتار کرده‌اند.

وی ادامه داد: با فرار از خانه مادربزرگم از چاله به چاه افتادم و سرانجام به خواسته فرشید و احسان در مسیر خودروها قرار می‌گرفتم و پس از سوار شدن به اتومبیل و گفتگو با راننده، او را به جاهای خلوت می‌‌کشاندم و 2 همدستم نیز خودرو را تعقیب و به یکباره راه عبوری راننده را سد کرده و پس از ضرب و جرح، پول و خودروی او را سرقت می‌کردند.

متهم عنوان کرد: در آخرین مرحله نیز وقتی سوار خودروی گران‌قیمت شدم، راننده پیشنهاد غیراخلاقی داد و من نیز با کشاندن او به یک خیابان خلوت با همدستانم به وی حمله‌ور شده و خودروی 120 میلیون تومانی او را سرقت کرده و متواری شدیم.

بازداشت شاکی

در پی این اعترافات، 2 همدست دختر جوان نیز به چندین فقره سرقت و اخاذی با طعمه قرار دادن دختر فراری از خانه اعتراف کردند. با ثبت اعترافات متهمان، دادیار جنایی تحقیق از شاکی (صاحب بنز) را آغاز کرد که وی نیز پس از تحقیقات با دستور قضایی بازداشت شد. تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 90248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =