خبر مرگ ندا کوچولو در میان کاربران خبرآنلاین بازتاب گسترده ای داشت. بسیاری از کاربران از خواندن این خبر متاثر شده و با ارسال پیام هایی ابراز همدردی کردند.

ارسلان، یکی از کاربران در این باره نوشته بود: ندا کوچولو آرام و راحت بخواب، چون که دیگر از کتک خبری نیست. خداوند بر قاتل سنگ دل تو لعنت کند.

یکی از کاربران هم که از ذکر نامش خودداری کرده بود نوشت: اگر مادر یا خانواده مادر ندا کوچولو از نظر مالی تأمین بودند چرا باید این بلا سر ندا می آمد. ولی خوب شد که این بچه مرد و از دست این همه بدبختی نجات پیدا کرد.

ماندانا با اشاره به مشکات اجتماعی جامعه ایران گفت: چرا زن جوانی که می خواهد ازدواج کند باید از فرزند خود دست بکشد. اینها همه معضل اجتماعی هستند. اگر مادر ندا از لحاظ مالی تامین بود، آیا تن به ازدواج می داد. مطمئناً اینطور نبود.

شهروندی هم از بی تفاوتی افراد نسبت به اتفاقات جامعه انتقاد کرده و نوشته: تا هستیم و نفس می کشیم هیچکس نمی گوید حالت چطور است، اما وقتی می میریم همه جمع می شوند و به یاد ما غصه می خورند. چه‌کار بیهوده ای. یکی ازکاربران با اشاره به مناسبات اجتماعی موجود نوشته: متاسفانه اینطور باب شده که تا آدم نمیرد هیچکس نمی فهمد که چقدر زندگی سختی دارد، ولی وقتی از شدت درد، رنج و بدبختی به بدترین شکل ممکن بمیری، کرور کرور مدعی پیدا می شود.

یکی از کاربران که خود را عاشق ندا معرفی کرده نوشته بود: کاش می شد سایت خبرآنلاین را یکبار دیگر باز می کردم تا خبر به تپش افتادن دوباره  قلب کوچولو ندا را بخوانم. چرا نباید معجزه ای برای قلب کوچک این دختربچه اتفاق بیفتد. چرا او نباید دوباره فرصت زندگی داشته باشد؟ این کودک مگر چند سالش بود؟ او‌ فقط 3 بهار را دیده بود. آرزو داشت به مدرسه برود، ‌درس بخواند، نماز بخواند،...

شهروند دیگری هم نوشته بود: خدایا حتی برای یک لحظه ما را به حال خودمان وا نگذار. این کودک مظلوم به علت رفتار وحشیانه ای که با او می شده، شب اداری می کرده است. آیا به او محبت هم شده بود؟ آیا سزای شب اداری کودک مرگ است؟

 شهروندی هم  با ندا ابراز همدردی کرده و خطاب به این کودک نوشته: ندا جان قلبم به درد آمد. امیدوارم با فرشته ها بازی کنی و خوش باشی. ای کاش خداوند تو را سر راه من می گذاشت تا فرزندم باشی. البته من دو فرزند دارم اما دختر قشنگی مانند تو ندارم. صورت قشنگ تو را می بوسم.

مادر ندا هم مقصر است

کاربران بسیاری نیز علاوه بر زن عمو مادر ندا را مقصر دانستند. مثلاً مهین نوشته: خداوند جای حق نشسته و مسبب اصلی مرگ این دختربچه را به بدترین شکل ممکن مجازات می کند. ولی من هم معتقدم مادر این بچه از زن عمویش نیز بی عاطفه تر و گناهکارتر است. خداوند او را لعنت کند و آه این طفل معصوم گریبانگیرش باشد .

قدمعلی ناصری مادر و خانواده مادری این کودک را مقصر اصلی معرفی کرده که آنقدر شعور نداشته اند تا چنین حادثه ای را پیش بینی کنند و دختربچه را به یک زن بیگانه سپرده اند.

شهروندی هم با بی مادر خواندن ندا گفته: ای کاش مادر این کودک همانقدر که به فکر زندگی خودش بود کمی هم  درباره این بچه بی پدر معصوم احساس مسئولیت می کرد. حالا دیگراز زن عموی بچه که غریبه وغیر هم خون است چه توقعی می رود.

یکی از کابران نیز نوشته بود: مادر این کودک را از خود دور کرد، گرگ او را درید. وقتی بزرگترین حامی بچه را از خود دور می کند چه انتظاری از دیگران میتوان داشت.

شهروندی هم خطاب به مادر ندا نوشته در سن 15 سالگی ازدواج کردی ، بعد از مرگ همسرت بلافاصله  دوباره ازدواج کردی ، انگار نه انگار که فرزندی داشتی.

شهروند دیگری نیز با گفتن اینکه برای کودک بیچاره ورنج هایش هنوز اشکهایش جاریست، نوشته: قصور مادر کمتر از تقصیر زن عمو نیست. چطور انتظار داریم مسئولیتی که مادر به عهده نگرفته، زن عمو به نحو احسن انجام دهد. این مادر نباید با تنها یادگار شوهر جوانمرگش چنین رفتاری می کرد و او را به دست قضا و قدر می سپرد.

تعدادی از کاربران از اینکه نام بیمارستانی که ندا در آنجا بستری بوده اعلام نشده، گله مند بودند. یکی از شهروندان  با اظهار اینکه در شب قدر دعا کرده تا خبر بهبودی دختر بچه را بشنود، از مسئولین عاجزانه تقاضا کرده محل دفن دختربچه را اعلام کنند.

تقاضای اشد مجازات

تعدادی از کاربران نیز ضمن ابراز تاثر از مسئولان دستگاه های قضایی تقاضای اشد مجازات را برای مسببان این جنایت فجیع کردند. یکی از شهروندان فاجعه فوت این غنچه نوشکفته را بر یک ملت وارد دانسته که پیامدهای آن متوجه تمام جامعه وآحاد مردم است. او از مراجع قانونی و قضائی خواسته موضوع را درقالب آسیب های اجتماعی و عمومی پیگیری و مسببین این جنایت بیرحمانه را به اشد مجازات برسانند. مریم نیز قلب زن عموی ندا را به قلب سنگی تشبیه کرد و برای او تقاضای قصاص کرد. مهتاج هم نوشته: اف بر سنگدلان قاتل. شما را به خدا هر چه قاتل زودتر قصاص کنید وخبر آن را در روزنامه خبر منتشر کنید تا مرحمی بر دلسوختگان باشد. البته مادر وخانواده ی مادری ندا هم مقصر هستند. یکی از کاربران گفته: آدم های قسی القلب را باید سنگسار کرد که با یک کودک معصوم اینگونه رفتار کرده اند. شهروند دیگری هم از مسئولان قضایی خواسته شدیدترین برخوردها با عاملان سنگ دل این جنایت  شود تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 90422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۵
    0 1
    نظرات من رو که راجع به نقص قانون یا نقض آن بود نذاشتی؟
  • با نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
    0 1
    شما حرس نخور . بقيه نظراتو كه گذاشتن. بي خيال
  • تارا IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
    0 0
    ندا جان بخدا راحت شدی عزیزم روحت شاد کچولوی زجر کشیده...
  • با نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
    1 0
    من مي خوام به مادر بي عاطِفَش بگم : فقط همينو مي خواستي . ازدواج دوباره را به بودن كنار چنين فرشته كوچولويي ترجيح دادي ؟ به نظر من اون يه زن بي قيدوبندِ .چون اگه عاشق زندگيش و ندا بود ، اگه باباي ندا رو دوست مي داشت بايد كنار ندا كوچولو مي موند .اونو به دندون مي گرفت ، با تمام سختي هاو مشكلات مقابله مي كرد ،‌از خواسته هاي خودش مي گذشت به خاطر ندا. اون ندا رو دوست نداشت ، اون ندا رو نديد .
  • مادر IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
    1 0
    من مادرم پسر4ساله ای دارم ولی برانداگریه کردم دلم آتیش گرفت حالابرفرض بچه برادرشوهرنه بچه دشمنت باشه بایداینطوری کنی بچه هاپاکن معصومن
  • فرشید IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
    1 0
    لطفانتیجه محاکمه عاملین این فجیعه هولناک ووناراحت کننده رادراین سایت اعلام کنند
  • رضا شاه جانی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
    2 0
    واقعا یکی از وحشیانه ترین اتفاقات تاریخ ایران بود واقعا برای یک ایرانی حافظ حقوق بشراست این کار به جزمرگ نباید برای عاملین این جنایت حکم دیگری داشته باشد وقتی صبح عکس ندا کوچولو را دیدم به خدا اشکم جاری شد خدا به مادرش صبر بده وعاملین را به سزای اعمالشان برساند انشاالله واقعا برای کسی که بچه کوچک دارد بسیار اشک اور است و می فهمند من چی می گم بخواب عزیزم بخواب......به خدا دلم لرزید.....وای بر این مسئولین مملکتی وای...چرا فقر ...برید برای پاکستان وافغانستان و........بسوزید
  • رضا شاه جانی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
    0 0
    نظرم را حتما چاپ کنید
  • علی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۶
    0 0
    بسیاردردآوربود
  • بدون نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۷
    0 0
    افتخار و مباهات بر هموطنانی اینچنین پاک نیت , نیک سرشت و نوعدوست که آه بی صدای کودک مظلومی اینگونه آنان را به عکس العمل وامیدارد.
  • جواد SK ۰۹:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۴
    1 0
    روحت شاد پاك آمدي پاك رفتي فراموش نخواهي شد
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۰
    1 0
    خوش به حالت ندا جون رفتي و راحت شدي از اين دنياي جهنمي
  • بدون نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
    0 0
    آخ ندای عزیزم فرشته کوچولو و پاکم
  • بدون نام IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
    1 0
    یک رزمی کارحرفه ای هستم والان مثل بارون اشک میریزم وازته قلبم باید بگم ندا ی عزیزم داغ توتااخرعمردردلم خواهدماند-اگرمیتونستم قاتلتوتیکه تیکه میکردم
  • محمد IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
    1 0
    چهره ارامت راروي تخت بيمارستان ديدم و ناخوداگاه قطرات اشكم سزازير شد چرا كه صورت زيباي دختركم كه هم سن وسال توست با ان بازي هاي كودكانه و نشاط كودكي جلوي چشمم امد . روحت شاد عزيزكم بازي با فرشتگان را تجربه كن كه ديگر غمي از بودن با ديوان دنيا نداري.
  • بدون نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
    1 0
    فرشته کوچولوی من حالا با ارامش بخواب